Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Barn eller inte barn?

Publicerad 2010-11-05 16:34:38 i Allmänt,

Har insett att jag måste vara sjukt konstig! (ja, ja jag kanske visste det lite innan, hehe) Nä, men allvarligt. Jag måste vara en skitkonstig mamma. Jag har VALT att få barn, det är mitt VAL. Det är också min sambos VAL, och det var oxå Mollys pappas VAL. För jag anser att det där med barn är ett val man gör. (Sen finns det klart dom som inte KAN få barn fast dom vill, men den frågan behandlar jag inte här o nu)

Hur som så finns det dom som VÄLJER att INTE skaffa barn - för att dom inte VILL. Ska man ha rätt att spy galla på dem då? Jag tycker det är helt jävla sjukt rent ut sagt! Man skaffar väl för hel*ete inte barn för någon ANNANS skull eller? Varför anser då folk att det är "det rätta"? Är inte det rätta att göra det som man själv känner, det som känns rätt för den egna personen? Men att JAG säger/känner/tycker det får folk att ifrågasätta mina känslor för mina barn. Älskar du inte dina barn då? Ångrar du dom? Nej, jag älskar mina barn över allt annat, jag har aldrig ångrat dem. Men jag har gjort det valet och anser att varje människa bör själv få göra sitt. Utan vare sig pekpinnar eller predikningar

Jag anser inte att meningen med livet är barn - jag anser att meningen med livet är livet! Att jag valt att ha barn har gett MITT liv en mening, men vad finns det som säger att det är så för ALLA???

Är jag bättre för att jag har barn? Är jag mer accepterad då? Troligen, men jag är precis lika mänsklig, lika sårbar, lika skör, lika stark, lika svag, lika mycket kött o blod som den som väljer att INTE skaffa barn! Glöm inte bort det!

Jag tokälskar mina ungar, men jag har valt dem. Dom är en del av mig för att jag ville det. Ni kan inte försöka få mig o tro att ALLA människor SKA ha barn - att det är meningen. Visst är vi skapta för att fortplanta oss, men vi började också vår existens i grottor. O så vitt jag vet är det inte så att man är konstig för att man inte bor o lever primitivt längre? Så varför är vi då bakåtsträvare när det gäller barnfrågan? Är vi rädda att vår art ska dö ut? Den risken är nog rätt liten eftersom vi fortfarande har mer människor än våra tillgångar kan tillhandahålla. Barn svälter, barn dör, barn blir föräldralösa och TROTS detta finns det dom som påstår att barnafödande är den ENDA meningen med livet? För vem? För barnen som svälter? För barnen som föds oönskade? För alla barn som kommer hem till en stupfull mamma/pappa? För barnet som får höra "jag ville aldrig ha dig!" Ja, gud ja dom måste ju känna sig grymt meningsfulla!!!

Till Er som anser att man är konstig om man väljer bort barn kan jag upplysa Er om detta: DOM tycker Ni är lika konstiga som väljer att SKAFFA barn ;)

O för att förtydliga för er som blir upprörda: Jag älskar visst mina barn! Men låt folk välja sina liv utifrån sina EGNA känslor/värderingar/prioriteringar!

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela