Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Blaskigt

Publicerad 2010-11-23 09:56:02 i Allmänt,

Gillar vintern, men i dag var det inte jättekul o gå till dagis m småtjejerna får jag erkänna.
Det var så himla BLÖTT o blaskigt. Inte så kallt, men väldigt grått.
Blev dyngsur om fötterna o så är det rätt tungt o dra syskonvagnen när det är så slaskigt för man halkar omkring.
Men jag hade tur o fick skjuts hem av en annan mamma på dagis - så himla snällt! :D


Men annars är det toppenbra här! Barnen var på strålande humör alla tre (bara liiiite mutter från Molly när jag "tvingade" henne att ta sina fodrade gummistövlar till skolan, men jag tror nog hon kommer tacka mig sen, hihi)
Thelma o Vinga skulle gå till kyrkan, med dagis, på adventsfika o sjunga o ha lite mysigt nu på morgonen.
Det tror jag båda två kommer tycka är jättekul faktiskt. Ska bli roligt o höra sen vad dom tyckte, för Thelma var lite orolig att hon inte skulle kunna sångerna :love:

O jag då? Ja, jag njuter faktiskt lite av tystnaden. Älskar mina ungar men det har varit lite hektiskt nu när dom varit hemma (o knappt kunnat gå ut) i tre veckor. Dom har varit uttråkade - det har man märkt.
Så nu ska jag sitta här lite med en kopp te, ta det lugnt o bara mysa.
Sen ska jag städa undan lite innan det är dags att blaska vidare till dagis igen.

Även Smilla tyckte nog det var lite tyst o skönt innan för hon blev så kelig o ville gosa. (Håller sig oxå hellre inne i dag)


Så nu ska jag läsa lite favoritbloggar, kolla mailen o sen ska jag ta tag i städningen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela