Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Julstämning!

Publicerad 2010-11-28 19:47:18 i Allmänt,

Ja, här har vi jobbat på julstämning hela helgen kan jag lova!
Inte nog med att snön ligger i STORA drivor här.
I fredags var jag på årets kanske roligaste tjejkväll - där jag för övrigt höll mig till isvatten o ändå garvade så magen värkte :D Där var julstämningen o mysfaktorn 100%
I går var hela lilla familjen (utom Mollan som var hos pappa) på tomtesmyg. Tomtesmyg innebär, för er som inte redan vet, att man går en bit på elljuspåret (ca 3 km) o där är nersläckt så alla har ficklampor med sig. Så går man där, lr ja pulsar, o längs vägen finns det frågor (alla m svar i talform som man ska plussa ihop sedan i slutet o så kan man vinna om man fått rätt vill säga) o så står det riktiga tomtar o även tomtemor vid frågorna. Sååå mysigt är det. Man ser alla ficklampor där i skogen som lyser o alla förväntansfulla små barn som ropar: "Där är tomten!" Hihi.
Supermyyys! Så vi gick, tog oss nog 1½ timme nästan att pulsa igenom det. Vinga satt i pulka o Thelma ömsom gick ömsom åkte på Stefans axlar. Sen var vi trötta allihopa. När man kom i mål fick barnen varsin påse med godis o frukt - tror ni Thelma var lycklig då?!
I dag har vi juldonat här hemma. Jag har putsat fönster o bytt gardiner lite här o var.
Sen på em gick hela familjen till kyrkan för Mollan sjöng i sin kör. Och sjöng solo med :) Dock hade båda små myror i brallorna så vi fick faktiskt gå innan gudstjänsten var helt slut.
Sen gick vi på julskyltningen här en liten stund. Thelma fick träffa tomten o fick en påse godis av honom, ja Mollan m förresten. Sen var Molly så gullig o dansade runt granen med Thelma (som var lite blyg) Thelma hade jättetur o vann på chokladhjulet med! Hon blev så himla glad. O vi för hennes skull för hon brukar verkligen aldrig vinna. En Toffife vann hon - så gald, strålade som en sol o kom o ropade: "mamma, mamma jag VANN - jag VANN!" :love:
Efter det gick vi förbi Tempo o skulle handla lite mjölk o så o där inne hade dom en clown! Snacka om att Thelma blev snopen - OCH glad! Hon fick hjälpa clownen att "sätta fast svansen på grisen" o så "vann" hon en påse godis där oxå! (Mollan fick oxå en så hon inte skulle bli ledsen)
Så barnen var så himla nöjda o glada.
När vi kom hem drack dom glögg o åt pepparkakor, jag tog ett glas vatten istället - funkar lika bra det!
O nu är vi alla trötta så frågan e om alla ska gå o sova kanske? hehehe

Hoppas ni alla haft en härlig helg o första advent?

Det har vi verkligen, länge sen man hade så himla mycket mys på en helg <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela