Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Kallt, föräldraplikt och shopping

Publicerad 2010-11-19 09:55:06 i Allmänt,

God morgon! Härliga fredag.
Här är lite vitt på marken, inte så det ligger massa snö bara lite vitt o fint. Förmodligen ganska kallt, men jag har inte varit ute ännu.
Vingas koppor har börjat torka här o var. Sååå skönt!
Hon somnade kl 19 i går o sov till 9 i morse utan att vakna en enda gång. Antar att hon sov igen sina förlorade timmar från natten innan.
Hon hade ett solskensleende på läpparna när hon vaknade och nu leker hon och Thelma faktiskt på lekrummet. Lagar mat o grejjar :love:

I dag har Stefan föräldraplikten på dagis men jag vet inte än hur länge han behöver vara där, var visst lite osäkert. Vore mysigt om han kommer hem hyfsat snabbt ;) Längtar ju efter honom o särskilt fredagar tycker jag om att "få hem honom" lite tidigt. Känns mer som helg då.
Men vi har ju valt föräldrakooperativt o trivs kanon med det så att jobba nån gång då o då gör inte så mkt faktiskt. Hellre det än att ha kommunalt! Där är det så styrt, här är mer fritt och hemtrevligt (tycker jag då ;) )

Molly ska åka o shoppa i Växjö i dag med en kompis. Tror ni hon var stolt då eller? :) Första gången hon får åka in själv med en kompis. Dom ska ta bussen både dit o hem o så ska dom handla lite julklappar. Och det som kändes viktigast av allt dom ska gå på Mc Donald´s! "Det ska bli så kul mamma, att gå dit - själva!" sa hon innan.
Lilla snuttan har blitt så stor märker man. Min bebis är snart stora damen ;)

I kväll o i natt ska Melker, mammas hund, vara hos oss. Mamma skulle på "tjejkväll" hos min moster o hon har stora hundar som kan bli lite väl busiga tydligen. Så han får sova hos oss istället.


Hoppas ni har en fin fredag, vart ni än är <3 KRAM

Kommentarer

Postat av: Jasas

Publicerad 2010-11-19 21:55:51

Ja kommunalt dagis hade jag inte velat haft Mio på.. Vi har honom på privat och är verkligen jättenöjda. Har ju min systersöners dagis att jämföra med och herrejisses. Skrämmande vad det skiljer i både inspiration och engagemang mellan kommunal och privat! :O



Hoppas din kära Stefan kom hem i tid och att ni har en myskväll på topp! :D

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-11-21 12:07:29

Nä, vi hade ju kommunalt o bytte till detta. Så nä, aldrig mer kommunalt säger jag bara.

Här får barnen verkligen vara BARN o busa, kladda, leka - underbart ju!



Stefan kom hem vid 15 så här mös vi för fullt ;)

Kram gumman!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela