Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

"Som rödluvan ju!"

Publicerad 2010-11-29 08:59:54 i Allmänt,

Häromdagen gick jag till min lilla mamma. Hon låg sjuk så jag gick o hämtade hennes hund så hon skulle slippa tänka på att släppa ut honom för o kissa o så. O så ville jag kolla till henne med, hon var vekligen jättematt.
Hur som så undrade Thelma om hon fick följa med men jag förklarade att mormor var sjuk så hon orkar nog inte det i dag. Ok sa Thelma sen var d inte mer med det.

När jag kom hem frågade hon bara hur mormor mådde o så pratade vi om det.

I dag kommer en fundering (som hon då måste haft sen i lördags)
-Mamma, blev du rädd för vargen?
-Vilken varg?
-Vargen!
-Vilken varg?
-VARGEN!
-Men jag vet inte vad du menar gumman?
-Vargen, när du gick till mormor?
-Det finns inga vargar här, vad fick du det i från?
-Men du gick ju till mormor o hon var sjuk - då är du ju som rödluvan ju!


Haha, snacka om att hon måste funderat på det där :love:


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela