Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Fredag här med

Publicerad 2010-10-08 09:22:13 i Allmänt,

Då var det fredag i dag då. Skönt. Vi har en ledig dag, jag o dom små. Molly åker till pappa i dag o ska även denna gång ta bussen direkt i från Åseda o så byta i Växjö. Funkade kanon sist o hon vill göra det så då får det bli så. Stefan möter upp henne i skolan o släpper av henne vid bussen o ser till så det blir rätt biljett o så.
Efter det ska Stefan upp till dagis. Han har föräldraplikt så han jobbar där mellan 13-17.
Eftersom småtöserna inte e jättepigga så blir vi hemma.

Tänkte ta o fredagsstäda lite;) Det är alltid skönt o få lite extrafint till helgen tycker jag, känns mer som helg då.
Även om det inte riktigt blir helg i mon. Dom har nämligen beordrat övertid denna och nästa lördag på Stefans jobb. Men det är ju bara bra! Stefan hade ändå tänkt kolla om nån annan skulle jobba i mon för vi behöver pengarna o så e d ju bra o visa att man ställer upp m.
O på söndag e det styrelsemöte vid kl nio på morgonen så då får han inte så lång sovmorgon då heller stackarn.
O så ska vi hämta Molly i Halmstad på söndag, för vi skulle få en våningssäng av Staffan o Monica så vi ska ta hem den.
Ja, helgen e fullbokad. Men lite mys o vila hinner vi säkert med oxå.
Tänkte jag skulle försöka städa lite i garaget med. För Molly ska ha fest om några helger o då tänkte vi att man skulle kunna fixa i ordning i garaget m långbord, stereo, discolampa o några fåtöljer så dom kan ha festen där. Kommer nog bli supermysigt:)
Men måste sopa av, plocka i ordning, stapla i ordning lite innan. O så tänkte jag man kunde hänga för några lakan där veden är så man slipper se den;)
Hoppas nu bara att festen blir lyckad, för tyvärr skulle hennes plågoande i andra klassen ha fest samma tid o samma dag. O jag vet hur den tjejen funkar så hon kan mkt väl försöka muta dom andra barnen att komma på hennes fest i stället. Men det hoppas vi inte för Mollan ser verkligen fram emot detta så det vore så tråkigt om det blev förstört.

Ha en jättefin fredag nu!
Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela