Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Liten sammanfattning av helgen, o just det - det är en ny underbar vecka! <3

Publicerad 2010-10-18 10:34:40 i Allmänt,

Helgen har varit härlig på alla sätt o vis:) I lördags jobbade Stefan o på kvällen var vi hos våra vänner Jenny o Daniel. Jättemysigt som alltid! <3

Molly hade FF med kompisen Leonie. Dom hade kollat på film, ätit chips o säkerligen fnissat en hel del. 11-åriga tjejer har ju en tendens att göra det;)

I går var det strålande sol och en helt underbar höstdag. (Hösten är underbar!) Pappa och Elisabeth var hos oss på fika på fm. Jättemysigt såklart och Thelma o Vinga fick varsitt paket med en bok i o Mollan fick en peng.:)

På em tog jag, Thelma o Malte en lång skogspromenad. Det var så mysigt o bara gå där o prata med lilla Thelma om allt som är viktigt i hennes lilla liv <3 Malte var överlycklig o studsade som en studsboll första halvan av promenaden;) När vi kom hem höll Stefan och Molly på och röjja i garaget/källaren. Mollan ska nämligen ha 11-årsfest på fredag o då har hon o Stefan kommit på att hon ska ha festen i garaget! Men det blir nog jättebra när allt e klart, o jisses vilket fint garage man har nu;) Thelma gick ner o hjälpte pappa o Mollan o jag ställde mig o stekte pannkakor (till små o storas förtjusning!) Sen var det en lugn kväll. Dom städade det sista o sen blev det lite slappande framför tvn;)

 

I dag är Thelma på dagis. Dom har utedag så hon var verkligen jätteglad för hon älskar ju o vara ute;) Det är så kul o lämna henne när man vet att hon trivs så;) O fröknarna e kanon. Dock tycker jag det är väldigt synd när det börjar någon ny o dom inte har så pass bra social kompetens att dom inte ens kan komma fram o presentera sig! Sånt kan jag faktiskt reta mig lite på. Kanske är jag strängt uppfostrad men i min värld så nog fan går man fram o tar i hand o säger: "Hej jag heter ***** och jag ska jobba här nu" Svårt? Nä inte särskilt! Hade retat ihjäl mig och SKÄMTS att jobba med någon som inte ens kan ha hyfs att presentera sig! Så tummen ner för nya fröken på dagis som inte har vanlig hyfs! Blä på sånt dåligt oprofessionellt uppträdande:( Hon är säkert trevlig o bra med barnen, men social kompetens är något jag vill att mina barn ska lära sig och när man knappt hejar då undrar jag vad man kan lära ut mina barn som jag själv inte kan lära lika bra? Som sagt, bara för att man har utbildning betyder det inte att man passar o jobba med det man utbildat sig inom. Nu tror jag säkert inte fallet är så i detta fallet, men kanske en kurs i uppförande hade passat med? ;) Jaja, skitsamma. Hur som så e Thelma på dagis o Vinga e hemma med mig o fiser runt. Snart dags för henne o vila o jag ska ta o bestiga tvättberget som "någon" måste slängt in här, för inte kan väl min fina lilla familj smutsa ner så mkt kläder på så kort tid???

Puss puss, ha en underbar måndag - för det tänker i allafall jag ha! (Nu när jag gnällt av mig lite så kan jag släppa den tanken med, hihi) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela