Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Receptönskan av Milla :)

Publicerad 2010-10-07 13:32:35 i Allmänt,

Här kommer recept på mina fetaostbiffar:

Till ca 4 personer

ca 500g blandfärs
1 ägg
0,5 dl vatten
1-2 matsked pressad citron (brukar ta sån på flaska)
grillkrydda efter behov, några tsk kanske?
svartpeppar
paprikakrydda
vitlökspulver
ett block fetaost, som jag skär i tärningar.
Rör ihop allting, sist fetaosten.
Forma till biffar o stek i panna

Ugnsrostade grönsaker:

Morot
Potatis
Gul lök
Röd lök
Vitlöksklyftor
Tomat
Sötpotatis
Gul, grön eller röd paprika

Ja, man kan ta vilka grönsaker man gillar (o som man kan tillaga ungefär lika länge)

Ringla över olja och krydda med rosmarin och timjan

In i ugnen 225 grader, nånstans mellan 30-40 minuter (man får känna när dom börjar bli lagom mjuka)

Smaklig måltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela