Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Tyst här

Publicerad 2010-10-29 15:20:04 i Allmänt,

Fredagseftermiddag...älsklingen har slutat tidigt och tog med sig båda små till affären för att jag skulle få förbereda maten i lugn o ro o få vila mina öron en liten stund ;)
Mollan sitter på bussen på väg till Halmstad, hon ringde innan o meddelade att hon satt på rätt buss (nojjig mamma ni vet när hon ska byta i Vxö o allt, men hon fixar d galant - min duktiga tjej!)
Här är tyst - knäpptyst! Hör diskmaskinen lite svagt surrar (lr hur dom nu låter) Datorns fläkt låter lite grann o mina fingrars knapprande på tangenterna, men förutom det är det ljuvligt TYST...
Jag märker i tystnaden hur mkt mina öron faktiskt längtat efter just det - tystnad.
Jag älskar mina barn, o skulle verkligen inte vilja ha några tysta små perfekta barn som satt som ett ljus i soffan. Mina sjövildingar passar mig fin fint;) Men TROTS det, eller kanske tack vare det, så ÄR det skönt m lite tystnad någon halvtimme då o då:)
O så vet jag vilket surr d blir när dom kommer hem. Stefan o jag försöker diskutera någon oviktig sak, medans Thelma berättar nån superviktig sak ;) Hihi

En del av maten står i ugnen. Marinerad ytterfilé. Slängde ihop en marinad på olja, soya, fond, honung o vitlök. Det funkar, den blev god ;) Så brynde (säger man så?) jag den runt om o nu står den i ugnen. Till det blir det kroketter o bearnaisesås o lite grönsaker. Mkt enkel middag m andra ord, men varför krångla till det? Var hundra år sen jag/vi åt kroketter o bearnaisesås o ibland kan jag bli så himla sugen på just det ;)

Vad händer annars här då? Nä, inte mkt. I kväll blir d lite fredagsmys m film i soffan. Två trötta småbarnsföräldrar som troligen somnar i soffan. Men det är ju så mysigt o krypa upp mot Stefan o gosa ner m en filt i soffan, så egentligen vad gör d om man somnar, man sover ju som en prinsessa;)

I morgon ska jag på tjejmiddag hos min fina mamma <3
Det blir jag, mamma, syster, Catta, två av mina mostrar och min faster!
Ska bli jättekul faktiskt. Min faster bor i Stockholmstrakten så henne träffar man inte så ofta som man önskar.
Vi ska ha lite mat o vin o så blir det väl en hel del kacklande kan jag tro ;) Jag ska sova över hos mamma, det är så mysigt o göra det ibland.
Så Thelma skulle få sova i mammas säng - gissa om hon e glad - hihi.
Jag minns själv när jag var liten o mamma eller pappa var borta nån natt - det var så himla mysigt o få gå o lägga sig dubbelsängen o sova hos mamma eller pappa, hihi.

Nähä, kolla köttet nu o så kommer snart min fina familj hem (minus en dock)
Puss puss, ha en underbar fredagskväll - d tänker jag ha ;) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela