Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Varit på loppis i dag

Publicerad 2010-10-24 18:25:50 i Allmänt,

I går var Rickard, Catta, Edvin, Elinda o Elias här på kvällen. Vi åt kräftor, ostbricka o så slank det ner lite vin till det med. Många skratt o en jättemysig kväll blev det :D

När klockan närmade sig ett gick dom hem och fick ett extra barn m på köpet med ;) Mollan o Elinda ville nämligen sova över.

 

I dag fick jag sovmorgon helt apropå. Världens gulligaste sambo smög nämligen upp o tog båda barnen på morgonen. Kom o väckte mig vid tjugo över tio. Minns inte när jag sov så länge sist, men jag måste behövt det för jag hörde inte ens barnen när dom vaknade! O det brukar alltid vara jag som hör dom först:)

När jag kom ner hade Stefan kokat ägg o gjort toast till frukost. Mums, så skulle man vakna varje dag ;) Men klart, då skulle man inte uppskatta det lika mkt.

När vi ätit frågade Stefan om vi inte ska ta o åka till "Emmaus" i em. Bra idé, för d e ju alltid lite kul. Mollan ville inte med, hon o Elinda skulle gå o bada i Hälsans hus i stället. Så då ringde vi mamma o kollade om hon ville med. Det ville hon så vi åkte efter kl ett.

Hittade en trehjuling som vi passade på att köpa. Den var jättefin o så skulle dom bara ha 60:- för den. O vi har ingen trehjuling så den kan ju Vinga ha till sommaren lr så. Lika bra o passa på. Nypris på den är 399:- så det var ju lite skillnad. Sen fick Thelma en kikare av mormor, Vinga fick en trähund som man drar i snöre, o Mollan en porslinskatt. Vi köpte (som vanligt) böcker. Jag köpte två pocketböcker (min lilla svaghet, hihi) Stefan köpte Magnumtidningar, Thelma fick en bok om Pulvret, o till Mollan hittade jag nån kärleks/tonårsbok:)

När vi kom hem lagade jag fläskfilégryta med lök, grädde, och bacon. Till det hade vi ugnsrostad delikatess potatis o buljongkokta morötter. Blev väldigt gott får jag erkänna ;)

Så nu e man mätt o go, Thelma o Molly kollar på bolibompa (fast Molly läser nog mest tror jag) o Stefan o Vinga ligger i saccosäcken o gosar <3

Själv tänkte jag ta o kolla lite inredningsideér för o se om jag får nån inspiration ;)

Puss puss, hoppas ni haft/har en lika underbar helg som vi <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela