Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Vår dag började fantastiskt med att solen kikade in genom fönstret

Publicerad 2010-10-25 13:14:00 i Allmänt,

Härliga underbara måndag! Välkommen nya vecka:)

I dag är Mollan lite hängig. Ont i halsen o förkyld mage:( Så jag tyckte hon skulle hålla sig hemma i dag o kurera sig. Hon ska m sin pappa o fam till Lalandia nu på höstlovet så det är bäst hon blir kry tills dess.

Thelma var inte dagissugen i dag, så hon fick vara hemma o mysa m syrrorna. (Fast mest m Mollan då) Tycker det känns lite fånigt o "tvinga" henne till dagis när jag ändå e hemma. Så hon får välja det där lite själv faktiskt. Hon älskar sitt dagis men i dag var hon nog väldigt trött för hon drog täcket över huvet vid kl 8 o sa: Jag vill inte till dagsi, låt mig sova färdigt;) Lilla skruttan, hihi.

Så vi har myst runt i myskläder här hela familjen (utom finaste Stefan som är duktig o jobbar, hihi) Jag har tvättat två maskiner tvätt, lagat lite lunch (blodpudding m lingon o så bacon) plockat undan det lillfisen drar fram, sanerat en liten 1-åring som tyckte hon skulle dricka ut toaborstkoppen (URK!!!), mailat några viktiga mail, kollat arbetsförmedlingens sida (utan resultat SOM VANLIGT!) städat av i köket, tömt diskmaskinen, fyllt diskmasinen, snart tömt o fyllt den igen, hängt tvätt, bloggat, facebookat, läst bok för Thelma, läst bok för Vinga, "nattat" Vinga och nu - ja nu ska jag ta tag i el gigato klädushögus som ligger i vårt sovrum o väntar på att bli ihopvikta o inlagda på rätt plats ;)

Så jag e allt lite flitig jag m, d e inte bara myror som e det - så det så! :D

 

I kväll ska Stefan o jag på föräldramöte på dagis. Ska bli intressant o spännande ;)

Mamma skulle nog komma hit o hjälpa Molly att passa dom små knoddarna. Vi får se, jag sa tt hon inte behövde för hon har så ont i sin stackars fot (som läkarna ALDRIG kan ta o behandla på rätt sätt! Grrrr!)

O Mollan klara att ta hand om dom små, men mama tyckte det var lite hemskt att hon skulle behöva det, så jaja hon får så gärna komma o hjälpa henne <3

 

Nähä, klädhögen kallar!

Puss puss, ha en UNDERBAR måndag! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela