Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Jobbat o varit hos tandsköterska med Vinga

Publicerad 2010-09-27 20:16:23 i Allmänt,

God kväll alla fina!
Våran dag har varit jättebra. Jag har som sagt jobbat. Kändes kul att vara där "på riktigt" sas. Även om jag vet att det inte blir längre iom att dom ska anställa en fritidspedagog/förskollärare. Hur som så var det jättekul. Vi var ute på fm o det var jätteskönt. Mysigt höstig dag, men lite kallt om händerna då jag glömt vantarna - klumpigt!
Thelma o Vinga var jättetrötta nu i kväll. Vinga sover, Thelma ska snart gå o natta hon m.

I morse var vi på sån där tandhälsoinformation för 1-åringar. (Inte för att HON fattade så mkt, men dom ska väl mer kolla om man sköter sig som förälder, haha) Men allvarligt, jag tycker det är superfånigt! Alltså jag fattar väl grundtanken, men där sitter hon med bilder från 80-talet o pratar om "detta kan man äta" o "detta ska man inte äta" osv. Blev lite nostalgisk när man ser förpackningarna på bilderna som påminner om barndomen. Hade glömt hur filpaketen såg ut tex.
Hur som, vi lever ju ändå i ett rätt upplyst samhälle kan jag tycka. Men kanske ÄR folk så dumma så dom TROR att juice, saft o läsk är jättebra för en 1-åring? Och då skadar det ju inte bara tänderna ändå?
Jaja, nu har vi varit duktiga o varit där i allafall. En tandborste fick hon med, men lite tråkig sådan. För o vara gnällig svensk tycker jag nog allt att hon kunde fått en lite rolig m nån bild på lr så. Bara en fesgul tråkig sak. Jaja, det VAR snällt, haha.

I kväll passade vi på att åka o köpa vinterkängor till småtjejerna m.
För oj va kallt det börjar bli nu! Stackars små fötterna måste hållas varma;) Thelma fick ett par svart/blåa fodrade stövlar (inte gummistövlar) med gummiaktig fot som skyddar mot väta. O så varm o luddig inuti.
Vinga fick skinnkängor som var fleecefodrade. Jättefina dom med. Svarta m lite röda detaljer.
Bilder kommer senare när jag hittar sladden till kameran:)

Nä, mysa ner i soffan o slötitta lite på tv nu;)
Kram kram, hoppas ni haft en fin dag? <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela