Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Demokrati my ass!

Publicerad 2010-09-21 11:56:19 i Allmänt,

Livet rullar på här. Bra dagar, inte så bra dagar, men dom e rätt sällsynta egentligen:)
I går var vi i Växjö o handlade lite. Mamma skulle ha Vinga men d slutade m att alla tre blev där, så Stefan o jag fick lite mysig egentid. Jätteskönt! TACK FINA MAMMA <3

Funderar på d där m facebook - ÄR folk så bittra? Finns inte ett enda vettigt inlägg där numera känns det som. Eller som kampanjen "Vi gillar olika" yeah right! Sen när då??? Inte fan gillar ni olika om ni helt sonika fryser ut alla som gillar SD? Om inte DET är grupprasism så va fan är det då?
Den som helt ärligt kan övertyga mig om motsatsen kan jag gärna lyssna på men tills dess tänker jag fortsätta flina åt folks inkompetens till egentänkande och logik!
Demokrati my ass! Inte fan e d demokrati där folk skickar ut sms om att dom e så arga för att folk röstat på SD så dom skulle kunna skada någon?! Jag menar INTE att jag älskar allt som händer, men detta är ta mej fan äckligt löjligt! Nä, jag tycker snarare det är skamligt att bo i ett land där det är OK att smutskasta SD och utifrån media bilda sin uppfattning, få har läst partiprogrammet. Det är oxå skamligt att det är ok att folk hackar sig in på SD´s hemsida o majoriteten tycker det är OK!? Jag tycker det är skrämmande att folk behandlas så.  Och vad hände m demokratin, valfriheten och yttrandefriheten? Inte fan respekteras den längre? Nä demokrati, yttrandefrihet och valfrihet är bara ok när den STORA massan delar dess åsikter. Jag upprörs inte av att man smutskastar SD som sådant, jag upprörs av beteendet från ett folk som ska kalla sig civiliserat! Ett folk som numera beter sig som trotsiga skolbarn ute på rast utan rastvakt! Och mitt på skolgården står rektorn (dvs regeringen) och hejjar på och tycker mobbning o smutskastning är ok! Så länge man mobbar och smutskastar RÄTT folk, dvs i det här fallet SD. Jag tycker mobbning, rasism och fientlighet är lika vidrigt i vilken form den än må komma! Och NI som håller på med er smutskastning av SD, NI är inte ett dugg bättre! Den som är utan synd kan kasta första stenen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela