Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Ännu ett delmål uppnått i min resa

Publicerad 2011-04-19 16:44:24 i Allmänt,

Nu har jag passerat ännu ett delmål. (Eller ja, jag gjorde det förra veckan) Jag har nämligen gått ner 30 kg! Inkl viktnedgången innan op då. För att vara exakt har jag gått ner 31,8 kg. O det känns hur härligt som helst. Jag MÅR verkligen bra. Jag är precis samma människa som innan och samtidigt en helt annan. Jag ORKAR mer, jag är gladare och piggare. Livet känns helt enkelt lite roligare nu.
Det som känns härligast är att jag kan njuta av tiden med mina barn på ett helt annat sätt. Min övervikt innan op var så pass stor att jag begränsades i mkt. Jag kunde inte leka med barnen som jag ville. Nu flänger jag runt o spelar fotboll, hoppar studsmatta o leker i sandlådan med dom på ett helt annat sätt. Innan var det ett helvete rent ut sagt att bara komma upp från sittande ställning. Nu kan jag sitta på huk!!!
Det känns som jag fått en frihet som jag inte haft på flera år. O det märks på barnen med, dom är oxå gladare. (Gladare mamma, gladare barn???)
Jag drar mig inte för o göra saker längre, skäms inte över mig själv.
Visst jag har en bit kvar till mitt mål, men jag är 30 kg mindre än för bara några månader sedan. 30 kg som aldrig ska komma tillbaka :D

Jag gjorde inte den här operationen för att bli smal o snygg som en del verkar tro. Jag gjorde den för att jag vill vara delaktig i mina barns liv. Jag vill leva livet fullt ut utan att begränsas av min vikt.
Jag vill leva den dagen mina barn tar studenten, den dag dom kanske gifter sig, o får barn. Jag vill finnas där när livet är jobbigt för dem även som vuxna. O jag vill vara en förebild för dem.
DÄRFÖR valde jag denna operationen.
O inte en enda sekund ångrar jag mig!!! Efter mina barn är detta det bästa jag gjort någonsin! Jag är så lycklig att jag fått en andra chans (för så känns det, jag har fått en andra chans att må bra)
Jag njuter av livet, jag älskar livet o jag är så tacksam för den här chansen. Och INGEN kan få mig att ändra inställning till att vi "tjockisar" får göra den här op. Det är en underbar chans som kan ge så mkt mer än allt det yttre man ser. Jag mår bra innuti - och DET är mer värt än utsidan!

Hade jag nu hittat min kamera så hade jag kunnat ge er lite egobilder av mig själv, lite före o efter sas. Men men, jag hoppas jag hittar den snart ;)

Kommentarer

Postat av: Jasas

Publicerad 2011-04-19 17:47:32

Underbart att läsa!! Blir så sugen när man läser det såhär men har lovat mig själv att kämpa vidare med gym och sund mat då jag fött. Men ändå skönt att veta att det finns sånhär hjälp pckså för jag ger bara min egen viktnedgång en chans till sen vill jag också gå ner ytterligare kilon och inte "bara" 10 osv. Man blir ju inte yngre och ju äldre man blir desto svårare är det ju. Vill också leva länge... kan ju trösta mig själv att jag iaf rör mig lätt, även som gravid. Blubb.

Postat av: Malin Ekblad

Publicerad 2011-04-19 19:16:57

Så jäkla duktig du är :) du ör verkligen värd detta! Kram på dig :)

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-04-20 10:15:31

Tack Malin! Va snällt, blev så snopen o GLAD när jag läste din kommentar. Tack vännen :) KRAM

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-04-20 10:21:39

Jasas. Tack! Ja, jag förstår så väl dina tankar. Visst är det skönt o veta att det finns hjälp o få om man känner att det känns rätt för en. Men precis som du skriver, känner man att man kan fixa det på annat sätt så är det ju jättebra :D Jag tror säkert du kan klara det. O sund mat o gym är ju alltid bra, oavsett om man opas lr inte ;)

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela