Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Stora tjejen :love:

Publicerad 2011-04-28 16:00:06 i Allmänt,

Åh i dag hade Thelma med sig en kompis hem från dagis!
Så söta var dom när vi gick hem. Höll varandra i handen hela vägen o gick där o pratade på "nästan" 4-åringars vis. Spekulerade i vad som skulle hända om man trillade ner i ån.
Så säger hennes kompis, Oscar: "Du Sandra om man trillar i där o du inte hjälper oss - då kommer det hajar o äter upp oss!"
Jag fyller i att "nä det finns ju inga hajar i ån, men det kan vara farligt ändå om man trillar i"
Varpå Thelma inflikar: "Fast det FINNS hajar där, det vet VI!"
Ja, det är inte så mkt att argumentera med, för ni som träffat dessa underbara ungar vet att dom ger sig INTE, haha.

Så lycklig hon var lilla Thelma att hon fick ha med sig en kompis hem! Det är första gången som hon har det, så där spontant. (Dom frågade när jag kom för o hämta på dagis)
O dom e så söta dom två. Sånna kompisar! Leker så fint, om än busigt så klart;)
Jag sa det till Oscars mamma att han kan följa m varje dag, för så lugnt har jag aldrig haft det hemma på em som i dag, dom gick upp på Thelma (o Vingas) rum direkt, sen såg jag inte dom mer - bara hörde dom då o då.
Sötungar :love:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela