Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Stick i armen

Publicerad 2011-02-15 11:11:39 i Allmänt,

I dag har jag och Thelma varit på vårdcentralen för lite provtagning. Hon har ju infektionsastma o ska på återbesök nästa vecka på barnallergimottagningen. Men iom att hon är lite "päsig" även när hon inte är förkyld så ville dom att vi skulle ta ett blodprov o kolla allergi. Så det skulle kollas mot hund, katt, kanin och gräs (hö).
Så det gjordes i dag. Vi hade fått emla-plåster (plåster med bedövningssalva på) med oss hem som jag satte på en timme innan provtagningen.

Innan VC lämnade vi Vinga på dagis. Kändes skönare o kunna fokusera helt på lilla Thelma mot att fånga en busig upptäcktslysten 1½ åring ;) Nu kunde jag lägga 100% på Thelma. Hon har aldrig tagit blodprov i armen som hon minns så hon var lite spänd. Men som tur var hade emlaplåstret gjort sitt så hon kände ingenting utan tyckte mest det var spännande. O kul att nålen såg ut som en fjäril.
Efteråt tog dom fram belöningslådan o hon satt länge o tittade på alla bokmärken, tatueringar, pennor, suddigum, ringar o glittriga ödlor...men till slut bestämde hon sig för en glittrig rosa ödla. O lyckan var total!

När vi kom ut från vc kom hennes dagis o gick. Dom "stora barnen" (de flesta fyller 4 i år av dem) skulle till biblioteket. Vi hade bestämt att möta dom på bibblan men nu passade det ju perfekt att vi mötte dom så kunde Thelma gå med dom dit. Hon ville att jag skulle följa fram till bibblan så det gjorde jag såklart.

Nu e jag hemma o landar lite, för i eftermiddag ska jag ha föräldraplikten på dagis. Så jag börjar där runt kl 13. Var där i går em med (en annan mamma var sjuk så jag tog hennes fp) men det gör inget bara kul o ha ngt o dona med. O jag ska ju ändå inte jobba i kväll lr så så det gör ju inget. Då får man ihop lite timmar till fp med ;)

Hoppas ni har en bra dag, men kanske lite varmare än oss - för här är KALLT!

Kram kram

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2011-02-15 22:04:35

Vilken duktig och modig tjej!!! :)

Hoppas att hon inte har någon allergi nu då, hållertummarna.



Kram till er!

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-02-16 08:46:58

Tack vännen, vi håller tummarna här med. Alldeles speciellt hoppas jag att hon tål hunden, usch hemska tanke annars :(

Hon var så stolt över sig själv, berättade flera ggr om hur dom gjorde för o få blooood (som hon sa)

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela