Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

En liten historia om hur en hatthylla blev en inspirationskälla

Publicerad 2011-02-19 22:48:19 i Allmänt,

I kväll har vi varit så mkt piggare! Känns jätteskönt verkligen :D

Så det blev lite omändring o fixande här hemma framåt kvällen.
Köket har känts färglöst o tråkigt o svårinrett. Men så fick vi en hatthylla som någon skulle slänga o där började skapandet ta fart i mitt huvud. O skapandet sa : Sandra - du gillar FÄRG ju! O visst gör jag det!
Jag är så himla less på alla vita "shabby chic hem" Det kan vara fint hos andra (som med det mesta ;) ) men hemma hos oss - nä det känns... lite trist helt enkelt.
Jag vill leva o känna kreativiteten flöda. O för mig gör den inte det i ett avskalat hem, eller i ett stelt hem, eller i ett vitt hem. Inte hos MIG! Jag tycker det är underbart att komma hem till sådana hem, men bara om dom andas hemtrevnad! Att personen/personerna som bor där älskar sitt hem o trivs i sin skapelse. Sen får det vara hur vitt, svart, bajsbrunt, lila eller hur det vill!
Men åter till mig o min hatthylla.
Hur som, vi hade fått en röd hatthylla i en trådmodell. En sån där IKEAvariant. Direkt när jag såg den sa jag - köket! Där ska du få bo bortglömda "nästanslängda hatthylla" Jag ska vårda dig och ge dig nytt liv, men då min vän får du slänga bort titeln hatthylla o byta till kökshylla. Hatthyllan gick med på detta o i kväll fick den sitt nya hem.

Så här bor nu några av mina burkar, farmors gamla förkläden o en (ostrykt men nytvättad ;) ) kökshandduk än så länge

Då poppade det upp lite fler "färgideér" i mitt lilla huve...
Jag bar, ändrade om, hämtade kuddar (lämnade tillbaka o hämtade andra) och tillslut hittade jag en lösning som kändes harmonisk, lagom knäpp o "Sandrig"

Bänken som vi haft vid matbordet ett tag nu fick byta plats (vilket den säkert uppskattade då den numera SYNS!)
Under den bor en fin röd skinnresväska där lite av Vingas leksaker får bo när hon vill leka vid mamma. Gillar tanken att barnen kan sitta o prata med mamma eller pappa (eller vem det nu är som står för matlagninegn den dagen) utan att vara i vägen med stolar som står i vägen.

Så bordet fick tillbaka sin ursprungsplacering o de två stolarna som förpassats till källaren fick komma upp till värmen igen. Jag har lovat dom att dom ska få lite roligare o finare utstyrsel, men att dom får lugna sig tills jag vet exakt hur köksluckorna ska se ut.


Detta var allt jag och mina möbler hann med och orkade för i kväll...jag tror säkert en del av möblerna blev lite sura o andra oroar sig för sin framtid här hemma...därför berättar jag inte högt att planerna lutar starkt åt att vi ska försöka hitta en nya soffa - helst i morgon...

Godnatt mina vänner, sov gott! Själv ska jag drömma om livet i alla olika skiftningar o färger som finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela