Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Städryck

Publicerad 2011-01-17 09:32:14 i Allmänt,

Magsjukan är borta verkar det som :D HÄÄÄÄRLIGT!

I dag har jag föräldraplikt på dagis, så i em ska vi dit o busa. Om vi nu kommer dit vill säga m tanke på att det är typ SNORHALT ute!!!
Hur som så behöver både jag o tjejerna komma utanför dessa väggar...

I går fick både jag o Stefan städryck. Jag hade bestämt att fixa färdigt uppe i småtjejernas rum. Dom har lekrum nere o så sovrum uppe. O dom lekte typ aldrig på lekrummet, bara slängde ut saker o tröttnade direkt. Så häromdagen sorterade jag ut (o slängde en del) o bar upp typ hälften till deras rum uppe. Sånt som inte Vinga riktigt kan leka m ännu. Som typ dockhuset, barbie, småplock o pyssel. Så kanske kan Thelma få en ärlig chans att kunna leka m sånna saker nu?
Hur som så städade vi (Thelma o Vinga "hjälpte" till, fast mest Thelma då) o möblerade om där uppe. Blev bra, nu ska bara lite smågrejjer fixas innan d e klart.
Stefan fick städryck här nere o tokstädade. Lyfte på ALLT tror jag o dammsög o skrubbade o gjorde fint. Var så himla fräscht sen :love:
O jag tröttnade på vårt "bebisanpassade" hem. Så jag trotsade Vingas klåfingriga fingrar o satte saker där hon NÅR dom! Haha, gissa om hennes ögon blev stora o d började klia i fingrarna? hehe, men än så länge har hon inte brytit ihop sååå många ggr när jag sagt nej. Vi får väl se om vi står ut annars får d väl återanpassas igen...
Men d ser ju så otrevligt o oinbjudande ut när det är tomt överallt ju!
Nu är d mysigt o "hemma" igen.

Nähä, lite frulle nu o så lite plock o fix innan vi får halka oss ut till dagis

Ha en fin dag mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela