Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Magsjuketräsket fortsätter

Publicerad 2011-01-12 11:40:37 i Allmänt,

Ja, magsjukan härjan som sagt i vårt hus. O jag lider med dom små liven :(

Ni som är äckelmagade får gärna hoppa att läsa detta inlägget!

Jag vaknade i morse av att Thelma i panik ropade på mig: "Hjälp mig det är äckligt i min säng!" Stackars gumman! Hela sängen var full av ja jag säger det rent ut - full av äckligt magsjukebajs!
Stackars lilla gumman. Vi fick, så gott vi kunde, försöka få ner henne till duschen o hon NJÖT av att duscha kan jag lova. "Så skönt mamma, nu är det inte äckligt längre!" :love:
Så ja, i dag är det hemmamys som gäller (om man nu kan kalla magsjuka för mys???)
Lukten sticker i näsan o Thelma e ledsen för hon vill klart inte ha blöja.
(Hon har ju slutat m det, men nu hinner hon inte till toan så för hennes o min skull så får hon ha blöja.
Hon far så illa annars)

Vinga e oxå dålig fortfarande men verkar inte ha lika ont i magen som T.
O mitt i allt magsjukekaos stannar jag upp o tackar Gud för tvättmaskinen, hehe. Vad hade man gjort utan denna underverksmaskin? Den går oavbrutet nu. O räddar mig från magsjukebascilusker som jag annars hade fått stå o klabba med för hand - URK!
Hur som så kramas det, tröstas o tvättas händer här hemma (tack även för hederlig tvål o vatten!)
O mitt i tårar och ond mage kommer lite lekande o tokiga upptåg o man förvånas över hur total utslagenhet så snabbt kan förvandlas till total uppspeldhet??? Men det är väl en av fördelen med mina ungar - man slår inte ut dom i första taget ;)

Nähä, back to magsjuketräsket - HÖRES!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela