Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Leksaksmat

Publicerad 2011-06-23 12:44:03 i Allmänt,

Hej på Er!
Nu sitter jag här o lunchar på en god macka med skinka o tomat. Inte värsta lunchen direkt, men gott som attans för det ;)
Jag vaknade med en jävulsk skallabank i dag. O den vill inte ge sig...Usch så trist!
Men trots det hade jag lovat att vi skulle pyssla med trolldeg i dag så det var bara att röra i hop en trolldeg o sätta i gång. Vinga var mest sur för att hon inte kunde äta degen (den smakade inte så gott. Ättlit, enligt Vinga <3 )
Men jag och Thelma satte i gång vår skaparverkstad! O jisses va kul det var när vi väl satte igång! Här skapades "kanelbullar", "kringlor", "köttbullar", "spagetti", "stekta ägg" och en massa annat som nu står på tork i ugnen. Så får det torka över natten sen. O i morgon blir det till att måla dom. Kommer bli jättefint!
Så enkelt och roligt det är att använda sig av trolldeg. Mycket roligare och billigare än att köpa tråkiga plastleksaksmat om du frågar mig :D

Vi använder oss av ett väldigt enkelt recept på trolldeg:
2 dl varmt vatten
1½ dl salt
4 dl mjöl

Jag bara rör i hop det med elvispens degkrokar o så är det bara fantasin som sätter gränser.
Ett tips för en regnig dag kanske?
Man kan ju göra allt möjligt kul. Men med lekmat blir det ju kul dubbelt upp! Kul när man gör det och kul att leka med ;)

Kort kommer senare.

Nähä, nu ska jagplocka lite här o sen blir det vila o vänta på Stefan som nog får ta en runda förbi apoteket o köpa Treo.
Ha en underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela