Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Scooby - Doo

Publicerad 2011-06-13 22:02:31 i Allmänt,

I går blev en dröm till verklighet! Efter massa års längtan, önskan och drömmande är han äntligen här!!! Vår alldeles egna labradorvalp!!!!! :D :D :D
Vi skulle egentligen väntat till nästa sommar. Men så skaffade syrran sin lilla valp, Freja. O då väcktes längtan efter en labradorvalp ännu mer. Plus att vi kan gå massa kurser tillsammans. O hundarna lär känna varandra direkt :)
Så jag letade och rådgjorde med uppfödare, veterinärer o annat kunnigt folk. Alla var eniga om att iom Maltes problematik till att vara ensam o andra faktorer vore det bästa att skaffa nu. Efter en del letande hittade vi en svart labradorkille som vi fick ett bra pris på. Han är renrasig labrador, men dock inte reggad i ssk. Vilket inte gör oss ngt iom att vi är totalt ointresserade av utställningar. Mentaliteten och fysiken känns viktigast. O jag drömmer om att träna, lydnad, agility, spår lr ngt.
Så i går hämtade vi hem vår nya familjemedlem...
Vår lilla kille är 9 veckor, superlugn o sååå underbar. (såklart, vilken valp är inte det?, hehe)
Familjen röstade om namn o stod eniga. Denna lilla underbaring är: SCOOBY - DOO alias "Scooby" "Scoob"

Jag är förälskad <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela