Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Skolavslutning...men jag får en klump i magen...

Publicerad 2011-06-15 09:07:26 i Allmänt,

I dag är det skolavslutning här.
Tänk att lilla Mollan redan slutar 5:an, jisses vad tiden flyger i väg!

Skolavslutningar är riktigt mysigt tycker jag...men samtidigt kan jag inte låta bli att få en klump i magen när jag tittar på alla förväntansfulla barn i kyrkan.
För mitt i bland dessa lyckliga barn, vars liv är enkelt o sommarlovet enbart är något som är roligt, finns det barn som sitter där med ont i magen. Barn som räknar dagarna tills dom får börja skolan igen. Barn som hellre går i skolan än att ha sommarlov. Barn som inte serveras jordgubbstårta när dom kommer hem från skolavslutningen. Barn som är rädda att gå hem. Barn vars föräldrar skiter fullständigt i om dom slutar skolan eller inte. Barn som hånas av sina vänner för att dom "inte har fin kläder" (hur ska man kunna ha det om mamma o pappa struntar totalt i det?) Barn som hatar sommarlov mer än allt annat.
Dessa barn går mina tankar alltid till mitt i all glädje. Det finns fler sånna barn än man tror...
Önskar denna dag kunde vara en glädjens dag för ALLA barn! Samma glädje som för min dotter är självklar.
Önskar att ALLA barn fick känna den avslappningen, det lugnet som en skolavslutning innebär för min dotter. Önskar ALLA barn fick springa hem med glädje o veta att ett helt underbart sommarlov ligger framför dem.
Min dotter slutar skolan, min dotter är glad, min dotter firas, min dotter tar det för självklart att man älskar att ha sommarlov...SÅ skulle ALLA barn känna en dag som denna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela