Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Lördag i snövitt Småland

Publicerad 2011-03-19 17:59:34 i Allmänt,

I dag har det varit underbart väder här i småland. Strålande sol o riktigt varmt (även om det retar mig lite att det var tvunget att komma snö i går...grrr...)
Vi var ovanligt pigga hela familjen vid 8 i morse så vi bestämde oss för o åka till Vetlanda o handla lite efter frukosten. Behövde fylla på lite i förråden, med blöjor, kattmat, mjöl, kött osv. Skönt o storhandla tycker jag så har man allt hemma o slipper springa till affären var o varannan dag ;)

Både Thelma o Vinga var världens snällaste o lugnaste små ungar i affären så det gick snabbt o smidigt. Var hemma igen redan vid 13.
Efter det har vi (såklart) plockat in maten o mest donat lite här hemma.

Jag slängde i hop en gryta på fläskfilé, paprika, scharlottenlök, champinjoner, grädde, kalvfond o röd vinbärsgelé. Till det kroketter (ungarna ÄLSKAR det o så var det jättelänge sen så det var rätt smarrigt ;) ) Det blev kanongott. O så ett glas rött till det med - mums! Tom STEFAN tog ett halvt glas vin till - lyx på HÖG nivå, för han gjorde det helt på eget initiativ (börjar han bli vuxen måntro??? :D )

Ja, annars har jag väl inte så mkt o berätta. Har varit en rätt lugn, skön o ospännande lördag hittills. I kväll blir det lite filmmys m filt i soffan. Älskade vanlighet :love:

I morgon fm kommer älskade bror hit, m familj, på lite fika. Ska bli kul o ses, det är inte ofta det blir tyvärr:(

Ja, det var väl allt från oss för stunden. en liten uppdatering så ni vet vad vi pysslar med. Ha en fin lördagkväll! KRAM på Er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela