Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Ommöblering o förkylda små knoddar

Publicerad 2011-05-23 15:40:28 i Allmänt,

I dag går dagen i förkylt tecken. (Kan man säga så? Ah ja, ni fattar vad jag menar) Thelma o Vinga är förkylda med ögoninflammation på det :( Usch inte kul alls för små knoddar. O Vinga har dessutom feber med.
Men dom är ändå "hyfsat" pigga. En annan hade ju legat avtrubbad o segat i soffan typ, men dom leker o donar. Så nu hoppas vi bara att detta ger sig tills på fredag då Thelma fyller 4 år!!! (Vart tar tiden vägen???)

I går var vi på konfirmation. Min brorsson Edvin var huvudpersonen dagen till ära. O så passade vi på att fira hans 15-årsdag på samma gång. Han fyllde nämligen i fredags.
Det var strålande sol o helt underbart väder i går så vi satt ute o åt. Catta o Rickard hade fixat buffé med massa gott som, räkor, kycklingklubbor, kassler, olika sallader o potatissallad. Mums så gott det var :D
Tycker det är så fräscht m kall buffé sånna här sommardagar. Hade jag fått välja hade jag ätit det varje dag, hahaha.
Hur som TACK Catta o Rickard för en jättemysig o god söndag :love:

Under resten av helgen
har vi fixat o donat här hemma. Ja just d vi var en sväng i Växjö i lördags med o handlade lite presenter, kläder o fyllde på matförråden med. Men förutom DET har vi donat här hemma.
Möblerat om för ovanlighetens skull, hahaha
Så nu sover vi nere i fd kontoret (som vi helt skippat nu) Molly har fått det stora sovrummet uppe, Vinga har det omgjorda köket uppe o Thelma har fått Mollys gamla rum. Det blev verkligen kanon.
Vi kände (eller jag kanske?) att Thelma o Vinga behövde varsitt rum. Allra helst Thelma som aldrig fick vara ifred för Vinga. Så fort hon skulle leka skulle Vinga förstöra lr störa. Nu har dom varsitt rum med egna saker så dom båda kan vara ifred. Plus att Molly behövde ett större rum nu när hon har större säng.
Kanonbra blev det i vilket fall. (Bilder kommer snart)
Så i kväll ska jag styra upp vårat sovrum lite mer...så det blir lite mer mysigt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela