Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Thelma funderar...

Publicerad 2011-05-16 20:28:33 i Allmänt,

Thelma hade gått o lagt sig nu här i kväll.
Vinga tokvägrade så efter en stund (o helt tappat tålamod efter dagens utbrott mellan barnen) tog jag upp henne. Efter lite mys o gos satte jag på "Totte - filmen" till henne.
Plötsligt har hon smygit upp till Thelma o ett illvrål bryter ut.
Rusar upp...
Jag: "Vad händer tjejer?"
Thelma: "Hon väckte mig!"
Jag: "Oj, då förlåt jag märkte inte att hon smög upp. Hade du precis somnat?"
Thelma: "Ja, jag sov jättemycket med ena ögat och med det andra var jag nästan vaken"
Jag: ???
Thelma fortsätter: "Jag hade ju bara hunnit sova så här många timmar (visar upp sin ena lilla hand med fem små fingrar utsträckta)
Jag: "Fast fem timmar har du inte sovit, bara en liten stund"
Thelma: "Ja, ja men det är ju typ samma. Mitt ena öga sov i allafall!"

Älskade ungar och deras tankegångar :love:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela