Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Vårt liv en helg i maj

Publicerad 2011-05-09 11:32:11 i Allmänt,

Helgen som varit har bara flygit iväg! Kanske för att den varit varm o mysig med ;)

På fredagen åkte älsklingen i väg på resa m jobbet. Dom sov på Toftaholms herrgård. Så himla kul för honom, han har verkligen förtjänat att komma iväg lite o bara koppla av o få vara ifred. Jag tror alla kan behöva det lite då o då, det handlar ju inte om att man inte älskar varandra. Jag tyckte det var jättemysigt att han åkte iväg lite, så man fick sakna varandra lite grann ;)
Dom hade haft "gammelsvensk femkamp" (tror jag det hette, hehe) Det var stockkastning, pilkastning, yxkastning, kasta värpa (tror jag det heter?) o så var det ngt mer som jag inte minns.
Sen hade dom även haft "gör din egen förrätt" som tydligen var både kul o gott.
Han var så glad när han kom hem på lördagen, dom hade haft det jättemysigt o kul.

Thelma sov hos mormor i fredags :love: Hon hade oxå haft det jättemysigt. Så kul o välbehövligt för henne att få lite egentid o bara mysa själv med mormor. Det behövde dom nog båda två. Dom hade myst, ätit gott o legat i sängen o fikat (haha, sånt man bara för göra hos mormor - myyyys)
Jag fick världens goaste kram när hon kom hem på lördagen, o gu vad man kan sakna en liten pratkvarn...älskade unge!

Hur som så var det bara jag, Molly o Vinga som var hemma på fredagskvällen. Så vi åt lite gott o så somnade Vinga redan strax innan sju på kvällen. Så Molly o jag fick ÄNTLIGEN en helt egen kväll ihop! Det var sååå mysigt! Ngt både jag o hon behövde. Vi poppade popcorn o så mös vi ner i soffan m varsin filt o kollade på en rolig/sorglig film:






I lördags var vi o grillade hos Jörgen o Johanna. Det var vi o barnen, Johanna o Jörgen o deras två pojkar, o så ett par till som har en pojke o en flicka. Så sex vuxna o sju barn. Var jättetrevligt o mysigt. Vi var där redan runt fyra så vi var hemma redan vid halv elva, men det var lagom länge för sen var barnen (allihopa) så trötta ;)

O i går mös vi mest här hemma, klippte gräset (ÄLSKAR!), grillade o donade.
På kvällen var jag på styrelsemöte på dagis, så sen var man rätt trött på kvällen efter alla diskussioner o en hel dag i solen.

I dag blir det nog inget särkilt man ska göra. Hämtar på dagis sen v 12.45 o så får vi se vad vi hittar på. Förhoppningsvis kommer vi lite längre på kattgården vi håller på att bygga med;)
Hoppas NI alla underbara har en härlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela