Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Dr besök med lilla T, fast lite kvällsfunderingar med ju

Publicerad 2011-10-17 22:41:44 i Allmänt,

Det var ett tag sen jag var här inne. Av olika anledningar...
Men just nu, just i dag är jag det i allafall.
Ganska skettrött, men ändå med en känsla som blandas med sorg, glädje, irritation och frågor. Många pusselbitar som inte vill hitta sin plats riktigt. Vet inte om de kommer göra det. Och om så vet jag inte heller när.
Vet inte om det blev rätt eller fel, eller om vägen dit är klar ännu.
Jag har lärt mig en sak...det finns alltid nån som har det värre - åtminstonde i denna "nåns" ögon.
Äh, skit i kvällstankarna!
I dag har jag o Thelma varit i Växjö.
Hon hade tid på Öron näsa hals mottagningen för o kolla upp om det är polyper som spökar på henne. Om det kanske är det som gör att hon har sån enorm salivproduktion, snarkar och sover oroligt, samt i princip alltid låter täppt i näsan.
Efter undersökning kom vi fram till (lr ja dr kom fram till o jag höll med ;) ) att det bästa är att Thelma får genomgå en operation där polyperna skrapas bort. Iom att hon lider av det, inte kan andas genom näsan och hennes nattsömn påverkas. Och så kan man ju hoppas att salivproduktionen avtar lite grann.
Så nu är det bara att vänta o se när man får tid till detta. Ca 2 månader trodde dom.
Vi åkte buss in o det tyckte klart Thelma var spännande :love: En anings tråkigt att sitta så länge, men annars spännande!
Hade tänkt att vi skulle hinna m Mc Donalds eller nått men besöket drog ut på tiden så det hann vi tyvärr inte. Det fick bli korv o mos på grillen istället, men det var minst lika uppskattat av lilla hjärtat!
Sen var det hem m bussen o skynda upp till Brunnskyrkan där Thelma går på "mysingarna" (typ miniscouterna) för där var det familjekväll i kväll. Så barnen sjöng o var så duktiga. O efteråt var det fika o mysigt.
Har varit en lite intensiv dag, men känns ändå som en bra sådan så sett...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela