Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

En liten påminnelse bara

Publicerad 2011-10-06 12:06:25 i Allmänt,

Det är inte andra som väljer ditt liv - det är DU och DINA omständigheter. Det är lätt att falla mot bitterheten när livet känns orättvist. Tro mig, jag VET!
Visst vore det fan så mycket enklare att skylla på alla andra, på att livet inte är rättvist? Jag gör det - absolut! Tänk va ynklig man skulle känna sig om man alltid i alla lägen insåg att det är man själv som bär ansvaret för hur ens liv är. Men i slutänden vet jag att det är precis så det är!
Det är mitt liv och därför är det mina val mitt liv baseras på. Jag har gjort underbara val, jag har gjort fruktansvärda val, smarta val och dumma val. Men hur eller hur har jag gjort mina val o format mitt liv därefter. Och det har DU oxå gjort.
Jag har svärt, förbannat och spottat på omständigheter som format mitt liv. Jag har gråtit, skrikit och trotsat mina egna val. Jag har inbillat mig att det är andras fel. Jag har inbillat mig att jag inte har nån del i vissa delar i mitt liv. Men hur mycket jag än försöker dölja min egen del, ja ju mer jag försöker desto mer inser jag att det är precis så det är. Det är mina val som lett mig hit till detta som är mitt liv.
Varför ska jag ångra det jag gjort? Vad leder det till? Vem tackar mig för det? Inte en enda människa! Inte nån...
Jag har bara mig själv att skylla för hur jag känner...
Mitt liv - mina val, svårare är det inte. Men enklare blir det inte heller för den delen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela