Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

P3 nyheter

Publicerad 2011-10-05 10:45:37 i Allmänt,

Häromdagen skrev jag mail till P3 nyheter. Dom hade uppe att allt fler flickor mår dåligt och att självmord har ökat. Detta är så himla hemskt :( Jag mailade dom dock för att dom i repotaget hade med en kvinna från Karolinska som menade att våra skolor är bra på att ta hand om mobbing osv. Hon fick det även att låta som om skolan bär det tyngsta ansvaret för hur våra unga mår. Detta är, enl mig, bullshit! Vi föräldrar har fortfarande ansvar över hur våra barn mår!

Jag skrev väl detta egentligen mer för att när man reagerar måste man låta sin åsikt komma fram.

Tänkte att kanske NÅN läser o NÅN tycker att det är intressant. Kanske får jag ett "Tack för ditt mail"


Detta var lite vad jag skrev:

"Men vi vuxna är så urbota dumma!

Vi letar efter lycka men glömmer våra barn i jakten på välstånd o sk lycka.

Jag är en mamma med tid, men sånna är sällsynta i vårt "moderna" samhälle.

De flesta skyndar på o köper sina barns lycka genom kläder o saker.

När ska vi vakna upp o inse att detta får våra barn att må som dom gör?

O med dagens krav på perfektionism kan man undra hur långt vi kan gå innan samhället rasar ner i total psykisk ohälsa?

Nä, vi stressar sönder våra barn i jakt på att passa in, att höra till att stämma m normen!

Och så länge vi inte fattar det kan man göra hur många utredningar som helst, vi föräldrar kommer likaväl förstöra våra barn ändå!

Föräldrar behöver vakna...frågan är bara när???"


Blev lite snopen när jag fick detta svar:


Hej Sandra!

Tack för ditt mejl!

Hoppas det är ok att jag skickar det vidare till nyhetschefen, vi kanske kan göra en uppföljning på det här?

Lovar inget, men tycker att ni har en berättelse som jag tror många kan känna igen sig i.

Allt gott,

Ellen, publikredaktör P3 Nyheter


Kommentarer

Postat av: mia

Publicerad 2011-10-05 19:39:39

håller med dig till 110 procent.. hoppas detta leder till nåt, att dom gör en uppföljning.. förstår precis hur du känner o varför du reagerar, önskar jag med kunde säga dom där kloka sakerna, det är så bra med dig sandra för du har alltid så många kloka saker att säga.. hihi kollar hur det går sen.. hihi.. stor kram till dig o din underbara familj... // Mia

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-10-06 11:12:04

Tack Mia! :) Kram till Er med!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela