Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Min fina systerson

Publicerad 2011-09-03 12:43:56 i Allmänt,

I dag skulle jag följt m syrran o familj till deras äldste son, Christopher, i Växjö. Han fyllde år i torsdags så vi skulle fira honom.
Han flyttade till Växjö nu i sommar, så det hade varit jättekul o se hur han har det. Men tyvärr fick jag hoppa det iom att jag inte är 100% frisk o inte vet om jag kanske smittar fortfarande.
Tråkigt :( Men men, man vill ju inte att andra ska behöva bli sjuka.
Det får bli en annan gång. Kanske åker in hela familjen o hälsar på honom.

Han bor i en sorts gruppboende. Dvs han har en egen lägenhet, men så finns det personal knuten till bostaden o så tror jag dom har nått gemensamt utrymme med. Det verkar funka bra o det är jag så glad för :D Han är fantastisk min fina systerson. 21 år fyllde han nu.
Han har autism och Tourettes syndrome, så hans liv har inte precis varit det lättaste o minst kämpiga. Varken för honom eller hans familj. Dom har kämpat var för sig o tillsammans. Men nu verkar pusslet färdiglagt och han verkar tillfreds. På vardagarna jobbar han på en dagverksamhet o det trivs han med. Alla behöver ju känna att dom "gör" ngt. Han är så stolt o pratar om sitt jobb.
Han är mosters stolthet! (ja, ni andra grabbar är jag absolut oxå stolt över såklart! Älskar er alla :love: )

Jaja, hur som så blev jag hemma i dag. Ska göra lite godis m Thelma tänkte jag. Varför jämt köpa detta slajmiga syntetiska lördagsgodis? Nä i dag blir d hemmagjort.

Hoppas ni har en bra lördag alla!

Kommentarer

Postat av: Mia Nielsen

Publicerad 2011-09-03 18:31:20

Hej sötaste Sandra.. ville bara säga att jag bara älskar att läsa din blogg, allt om din helt underbara lilla familj.. Träffade din sambo idag, ni är helt underbara, må all lycka o välgång hitta till er.. stor kram från en som inte e lika lycklig dock.. Ps, sluta aldrig att skriva Ds

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-09-04 11:41:11

Hej Mia!

Tack snälla du :D Va kul att du fortfarande läser. O tack för dina varma snälla ord. Så ledsen jag blir att läsa att du inte är lycklig. Men med tiden ska du se att lyckan hittar till dig med, jag ska be för det!

Stefan berättade att han träffat Er, så synd att inte jag var med!



Den dag jag slutar skriva är nog dagen då jag inte finns mer ;) Att skriva är mitt sätt att få ur lite av allt som finns i mitt lilla huvud av drömmar o funderingar. Men så blir man ännu mer sporrad när man får kommentarer :D

Kram på dig vännen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela