Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Då är bitchiga mamman i farten igen

Publicerad 2012-11-13 11:52:02 i Allmänt,

Hej hallå!
Ett tänkt godmorgon får bli ett god middag istället. För underbara Ullis ringde o vi tjatade bort en fm lite lätt, hehe. Hon är världens goaste, min Ullis. Vi har kännt varandra i 22 år nu. Ja, man känner sig gammal när man tänker så. Men men, skit i det.
 
Hur som, nu svammlade jag väl bort alla läsare där i början. Men för er som är kvar tänkte jag ge en snabb uppdatering av gårdagens möte. Men jag vill inte lämna ut privata grejjer om min M så det blir lite luddigt. Men det hoppas jag ni förstår och respekterar.
Vi hade i allafall möte med M´s lärare i går. Han hade noll förståelse för M och hennes situation i klassen. Hon trivs inte alls och skolan har gjort tokfel när dom delade in de tre klasserna. Till saken hör att M blivit mobbad rejält tidigare, i 4:an, o fick då byta klass. Men men, nu är vi här på ruta 1 igen. Med den enkla skillnaden att nu är man TRÖTT och vägrar luras av falska löften och mesande. Den här gånge körde vi hårdhanskarna på en gång. Vilket inte läraren förväntat sig antar jag? Ha! Typiskt för honom att hans fd elev nu är en bitchig mamma med fågeldräkt ;) Men men, vi löser detta med och jag har inga som helst tvivel om att jag även denna gång kan hålla mitt löfte till min dotter att det kommer bli bra!
Ja, som sagt jäkligt luddigt kanske. Men jag vill inte peka ut någon som sedan blir stött osv osv...
Men att sitta i skolbänken o må skit är INTE ok! O ett löfte är ett löfte, så med eller utan energi är det bara att kämpa på! Jag ger mig aldrig när det gäller mina barns välbefinnande!

Kommentarer

Postat av: Jasas

Publicerad 2012-11-13 12:28:34

<3 Hemska skola. Hur kan dom ens ha det så Stackars M. Tänker på er.

Svar: Tack snälla gumman! Ja, skolan är inte världens bästa precis :( Tack för dina ord, de värmer! <3
Sandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela