Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Drömmen om bohemmamman

Publicerad 2012-11-21 13:14:41 i Allmänt,

Åh, fan vad jag kan bli SUR på mig själv o mitt ständigt tänkande huve ;)
Nä, klart jag älskar mig själv o ATT jag är som jag är. Men...
En tanke som dök upp här: Vad skulle DU göra i ditt vardagliga liv om du kunde?

Alltså INTE resa jorden runt, bli miljonär lr liknande. Nä, helt i vardagen med jobb, familj osv.
Jag hade nog helst av allt varit en sån där lite "bohemmamma" på landet med massa djur, lr ja en minigris o en miniget oxå i allafall (Har ju redan två hundar, två katter, fiskar o två marsvin) O några höns för äggens skull ;)
Sen hade jag nog haft 5 barn :) Fem låter helt perfekt i mina ögon. Underbart med härliga ungar <3
Ja, sen hade jag såsat runt där i mitt lilla liv o skitit rätt fullkomligt i vad andra tycker o tänker om våra val.
Har redan hittat mitt drömhus/läge! 
Varför är det så jäkla omöjligt att bara få vara? VI skulle inte fixa det rent ekonomiskt eftersom jag har en man som har ett "vanligt" kneg o inte tjänar en massa pengar som vi kan leva på. Vi måste helt enkelt ha två inkomster. Fy så orättvist att vi inte kan få leva våra liv som vi vill ;) Nä jag VET att vi har det förbannat bra här i Sverige. Men jag skulle trivas så mkt bättre som bohemmamman som odlar sina egna grönsaker, tvingar barnen att hämta ägg hos hönorna (har sjuk fågelrädsla!), går omkring o filosoferar i mitt lantkök när dagens bröd bakas i vedeldade ugnen. Japp o när jag tycker att jag behöver lite annat så flyr jag på tjejfest för en kväll o busar av mig med fina tjejerna en stund för att återigen uppskatta mitt fantastiska liv på landet! <3
 
Vad har Ni för drömmar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela