Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Ni kan köra upp er fasad i röven!

Publicerad 2012-11-14 10:24:05 i Allmänt,

 
 
Vi strävar efter att passa in, räcka till och visa en fin fasad utåt. Men när tar det slut? När rasar hela jäkla fasaden med ett brak? Det vi håller på med i vår värld kan inte gå annat än käpprätt åt hel***e! Nån gång måste ju alla vakna upp ur denna stereotyp till värld som kallas nuet? Vad är det vi strävar efter? Vem är det vi vill behaga? Varför låter vi livet passera med olycka över att det inte blev som vi ville? Är vi lyckliga nu? Så fan vi är! Vi är olyckliga! Vi räcker inte till, vi passar inte in! Vi kväver våra barn i jakten på att de ska uppfylla våra misslyckade liv. "Mitt barn ska minsann lyckas" (För jag gjorde inte det?) Äh, jag blir förbannad på hur jäkla dumma vi är nu! Tror vi på fullt allvar att vi kan fortsätta springa på Bup med våra ungar o sen jobba häcken av oss? Hmmm...KONSTIGT att våra ungar mår fan o skit när VI mår fan o skit i jakten på lycka!?
Vakna upp för fasen folket! Vi BLIR inte lyckliga bakom uppklistrade fasader! Limmet släpper i kanterna, ger små kryphål som blottar sanningen, så ni kommer inte undan! Ni kommer bli avslöjade...
Jag tycker det är väldigt väldigt tragiskt att vi människor låter oss luras av materiella saker som vi tror ska få oss att finna lycka! Varför inte bara KÄNNA lycka? KÄNNA VAD som gör oss lyckliga? Spela inga spel, öppna din själ, LEV! Sluta vara någon som ska passa in! JAG är kanske inte alltid omtyckt (vem fan VILL vara det?) jag öser ur mig ärligheter som svider i både ögon o hjärta på en del, men vet ni? Jag har verkligen oddsen emot mig - vi har inget tjusigt hus (fast det är VÅRT) vi är snart båda två arbetslösa, vi har vilda små barn, en tonårsdotter med hormonsvall, massor av djur (dvs skit i hörnen o hår överallt), inga nya möbler (men dom är fyllda av kärlek istället) Ja, hur som vi har INGET "fint" utåt. Men satan så lyckliga vi är! Men visst fan bråkar vi, vi bråkar o försonas. Vi är nära våra känslor hela familjen - ja jäklar vilket liv det kan vara här. Men vi älskar varandra, vi litar på varandra, vi tillåter varandra att leva, känna och älskas!
Är det något jag vill lära mina barn så är det: Bygg inga fasader, våga vara avskydd, ifrågasätt, våga älska och älskas...lycka kan inte mätas i pengar...
 
Så till alla fasader och "fint ska det va" tänkare: Är vi lyckliga nu???

Kommentarer

Postat av: Annelie Fagerlund

Publicerad 2012-11-14 11:00:07

välkommen till landet lagom här är vi bara lagom annorlunda vi äter skiter går står tycker tänker bara lagom annorlunda för tänk om vi gjorde något som var tvärtemot vad andra tycker hur skulle det då gå ..... härligt med en mamma som dig Sandra som vågar gå egna vägar vågar gå ner på stigen bredvid den ut stakade vägen !!
Den vägen som vi är indoktrinerade till att tro att vi måste följa..... Jag följer med dig Sandra för jag går på sido stigen .

Svar: TACK Annelie! Livet blir så mycket mer lustfullt och levande om man går på sidostigen.
Sandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela