Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Svar till Linnéa!

Publicerad 2009-02-27 11:19:36 i Allmänt,

Svarar på din kommentar här;)
Det kanske är nån sorts beskyddargrej man har inom sig? Att barnen ska beskyddas från läskiga/jobbiga/hemska saker? För att jämföra kan jag ta det här m att ha med sig barn på begravning tex. Många tyckte jag var lite konstig som tyckte att Molly fick bestämma själv om hon ville vara med lr inte när hennes bonusmorfar samt gammelmormor gick bort. Hon grät i massor men var ändå "glad" att hon valt att vara med. Det blev mer verkligt då tyckte hon.
Personligen tycker jag döden o födelsen är så pass naturliga saker så det som händer det händer på ngt vis. Äh, vet inte men så tänker jag!

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2009-02-27 22:01:54

Ja, kanske det. Fast märkligt nog ser jag ingen anledning till att barnen inte skulle vara med på en begravning. Men det kanske är för att begravningar är att säga farväl? funderar

Vanja har faktiskt redan varit på en begravning, men det lär hon inte minnas eftersom hon bara var 7-8 veckor gammal då. En kompis till mig gick bort i cancer och hann aldrig få träffa Vanja, trots att vi bara bodde 4 mil ifrån varandra.. :(

Postat av: Sandra Olsson

Publicerad 2009-02-28 09:44:25

Ja, jag tror jag minns att du sa det nån gång. Så hemskt, o orättvist!

Thelma var 12 dagar när hon var med på sin bonusmorfars begravning. Han hann tyvärr aldrig få veta vem hon var, hon föddes en vecka efter han gått bort. (så hon har nog en bra skyddängel nu)

När min mormor gick bort i höstas valde vi att ha Thelma på dagis för jag tyckte det var för jobbigt att ha med henne (min mormor o jag stod varandra oerhört nära) o hon var i värsta klätteråldern då. Vi hämtade henne till lunchen sen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela