Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Underbara tapeter :love:

Publicerad 2011-02-24 10:40:38 i Allmänt,

Jag var inne på Måleributiken innan.
Jag beställde tapetprover. De första två proverna är helt gratis o över två så kostar de 20:- styck, superbilligt ju! Man får en hel meter / tapet, plus gratis frakt. Sånt gillar jag skarpt ;) Tapeter kan man ha till så mkt mer än bara till traditionell tapet på väggen.
Den ena ska nog få bli ny tapet på en av våra köksbänkar - tror jag (jag kan mkt väl ändra mig) och den andra kanske blir en tavla eller nått...
Dessa beställde jag:


Visst är de underbara?

Den röda ska få bo i köket (tror jag) och den gröna ska få bo i vardagsrummet kan jag tro

Kommentarer

Postat av: Nettan

Publicerad 2011-02-24 17:23:47

Ska in och kika lite, tapeter är ju för gott! :) Hur ska du göra om du ska lägga dem på bänkskivorna? Kram

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-02-24 21:11:37

Ja, kika in där. Om inte annat får man ju två provbitar helt gratis ;)

Vi har en lång bänk i ek o så blev det en liten bänkskiva (bredvid spisen) som vi aldrig köpte ny bänkskiva till utan valde att tapetsera istället. Så vi tapetserade med vanligt tapetklister o sen spraylackade vi mååånga lager på det för att det ska gå att torka av o så. Har hållt i 3 år o håller fortfarande, men vill ha nått nytt mönster nu ;)Kram

Postat av: Nettan

Publicerad 2011-02-26 11:54:45

Åh perfekt ju, ska se vad maken säger om den ideén :D

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-02-26 12:41:43

OBS! fick en påpekan från sambon här: vi spraylackade INTE! Lack på burk som man penslar på ska det visst vara för att det ska tåla slitaget bäst ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela