Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Bm besöket klart:(

Publicerad 2009-08-11 20:09:42 i Allmänt,

Då var bm besöket avklarat för den här gången:(  
Allt verkar ju bra med liten i magen och DET är ju det viktigaste så klart!

Men min bm bedömde inte att jag var mogen. Och lyckades skrämma upp mig ytterligare, grattis till henne! Hon gjorde undersökning o sa att jag var liiite mer mogen än sist. Sen säger hon (med sitt förbannade jävla leende) :
"Men hos en omföderska som dig säger ju det ingenting egentligen för det kan ju starta pang bom o gå jättefort. Vem vet det kan ju typ starta i kväll!"

Mmm...tack för DEN! Då VET hon att min största SKRÄCK är att det ska gå fort!
Jag känner mig jätterädd nu igen, o det med igångsättning var ingen idé alls just nu tyckte hon utan det kan vi KANSKE prata om på måndag! (Om du kommer då, det vet man ju aldrig, tillade hon)
Nu känner jag mig som jag är tillbaka från början igen o inte blir tagen på allvar. Hon pratade som om igångsättning bara var nått jag skulle få EVENTUELLT o inte alls något planerat. Nä, nu skiter jag i det här. Har tappat lust o ork att längta. Säger upp mig nu!

Kommentarer

Postat av: JASAS.se

Publicerad 2009-08-11 21:15:16

Sitter här med hakan nere på golvet. Vad fan är det du skriver?! Vad är det för någon jävla idiot till barnmorska?!!?!?! Ursäkta mig, men så får hon inte säga!



Nu blev jag förbannad!



Jag tror att det kommer gå precis som du vill. Du kommer att hinna med och allt kommer gå i den takten du vill. Jag intalar mig detta och håller tummarna för att det även ska gå precis som du vill.



Stackare, faktiskt :(

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-08-13 13:54:50

Ja, jag vet! Hon är helt körd! Hon har gjort så mkt konstiga saker under hela graviditeten:(

O JAG har fått berätta saker för henne som jag lärde mig när jag jobbade på mvc i Halmstad. Helt knäppt!



Tack för dina värmande ord o din omtanke!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela