Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

En "ingenting" dag;)

Publicerad 2009-08-04 11:44:28 i Allmänt,

Det händer inte för mkt här hemma just nu. I dag känner jag bara för att inta soffläge och bara va. Så ja, det tänker jag minsann göra. Thelma tittar på Emil i Lönneberga o Lotta på Bråkmakargatan (ja inte samtidigt såklart!) En o annan bok hinner vi såklart oxå m! O mellan varven leker hon lite med Doris, kastar boll o sånt. Malte är lika slökorv som sin matte så han myser här i soffan m mig;)
Nu tog Thelma på sig sina foppatofflor, tog sin "gosehund" o en korg o ska på "nad" tydligen (dvs promenad ut på altanen, hihi sötis!)

Städade gjorde jag i går, tog alla golv nere o toan o så. Så jag känner att jag kan tillåta mig att vila idag för d känns i kroppen i dag. O Stefan får dammsuga uppe i dag för d e nog inte så bra att släpa upp tung dammsugare för trappan när jag redan har så onda sammandragningar heeela tiden:( Får väl inse mina begränsningar även om d bär emot.
Så i dag har jag fått "order" av älsklingen att bara slappa o ta d lugnt. Så jag får väl göra det då. Har knappt sovit i natt heller ju. Halsbränna så man kräks, onda sammandragningar o detta eviga jäkla kissande stup i kvarten! Tjatigt!

Fick iofs 4-5 liter blåbär av Staffans mormor i går så kanske gör jag ngt med dom? Hittade recept på blåbärsgelé, undrar om d e gott? O lite sylt kanske man skulle göra? Sen fryser jag nog in lite m för d e så gott o ha i paj o liknade framåt hösten. Påminner en lite om sommaren då i höstrusket (som jag älskar o faktiskt längtar lite till)
Nähä, nu ska jag fortsätta kika på Emil m Thelmisen;)

Kommentarer

Postat av: JASAS.se

Publicerad 2009-08-05 07:33:32

Så söt Thelma är :)



Blåbärsgele är jättegott, men sen älskar jag det mesta som har med gele att göra :D

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-08-05 11:20:28

Åh, det är gott? Måste testa det. Orkade inte igår men i dag e jag piggare så;) Har man det som "vanlig" gelé? Typ till kött o så? Jag älskar oxå gelé!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela