Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Tillbaka i livet :)

Publicerad 2009-08-31 11:33:29 i Allmänt,

Ja, så skulle jag nog vilja benämna det helt enkelt. För jag börjar så sakta återvända till verkligheten! Kan äta igen, även om jag klart är försiktig med VAD jag äter o hur mkt jag äter. Men nu orkar jag vara mig själv igen! Tjooho! Har tom orkat städa lite i helgen (jo, man saknar faktiskt det när man inte KAN) O i går var vi på första promenaden med lilla Vinga. En kort liten promenad bort till skolan så Thelma fick gunga lite o busa av sig på lekplatsen där.

Sen i går var pappa o Elisabeth här. Jag trodde inte jag skulle orka det, men jag mådde sååå mkt bättre så d var hur lugnt som helst. O söta som dom e hade dom tagit med sig fika så jag slapp fixa med det oxå. O pappa o E ska iväg nästa helg o ska vara iväg ett tag. Kroatien ska dom till (tror jag?)
Så d hade ju blitt jättelänge tills dom hade fått se Vinga annars.
Thelma fick jättefina kläder, en topp o jeanskjol o Vinga fick pyjamaser, bodys, klänning o strumpor (allt jättefint o gulligt såklart!) o Molly fick en miniräknare, suddigum (perfekt eftersom hon samlar på det) o en 50-lapp. (som hon genast åkte o köpte en tidning för) Så snällt  o så fina saker/kläder. Tack! (Ska ta kort på d o lägga ut sen tänkte jag)

Förresten så har vår lilla Doris flyttat. Men jag/vi känner oss nöjda med beslutet och känner att det var rätt både mot henne o oss.
Vi hade inte tillräcklig tid för henne. Hon behövde mer än vi kunde ge henne just nu. Hon började tugga på det mesta. Ett tydligt tecken på understimulans. O så började hon bossa för mkt, både över barnen o över Malte. O det kändes INTE ok.
Hon bet stackars Malte i hans bakben heeeela tiden. Uscha.
Hur som så ville vi inte sätta ut en annons o bara sälja henne till vem som helst, men vi kände ändå att detta var ohållbart. Inte snällt mot en liten valp om man inte har tid med dom!
Hur som så hittade jag en annons under "köpes" på blocket. En äldre ensamstående man som haft hund som nyligen gått bort o nu sökte en ny "livskamrat". Jag chansade o ringde o han lät blyg men trevlig. Så på lördagen (ringde på fredagen) kom han o tittade på Doris. O det var kärlek vid första ögonkastet från både honom o Doris. Hon var uppe i hans knä o kelade o han bara skrattade. Hans hund hade gått bort i tisdags o han mådde jättedåligt av det eftersom han alltid hade med sig sin hund. Doris kommer få följa med honom till jobbet!!! Helt fantastiskt underbart för så skulle hon verkligen ha det! Han var ca 60 år o hans hund verkade ha varit hans liv så jag tror Doris kommer få det jättefint faktiskt.
Känns bra. Han hade en vän med sig o jag fick hennes telefonnummer o mail m så jag kan ringa om jag vill höra hur hon har det o så lovade hon att skicka lite bilder med.

Nähä, nu ska vi snart gå o hämta Thelma på dagis:) Sen ska jag spåna på lite recept inför helgen, fyller ju "tant" på söndag jag så då får man väl ha lite kalajs, hihi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela