Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Våran helg har varit så mysig!

Publicerad 2009-08-02 13:51:55 i Allmänt,

Vilken mysig helg vi haft! I fredags var vi (Stefan, jag och barnen) med mamma i Vxö. Vi var först o lämnade av kattungen som nu äntligen fått ett eget hem:) Dom verkade jättegulliga. Ett äldre par, runt 55-60 kanske. Dom var så glada i honom o han verkade helt nöjd att följa med dom. (Men jag ska ringa i veckan o höra hur d går för dom, kan inte låta bli)
Hur som, när vi lämnat av "Tusse" som han ska heta så åkte vi till Leos lekland! O jisses va barnen busade! O mormor var minst lika glad hon;) Hon åkte rutschkanor, hoppade studsmattor o hoppborg, byggde med jätteklossar, o badade i bollhavet med barnen:)
Vi åt lunch där med och fikade. Sen när barnen var lagom trötta o nöjda åkte vi till City gross o handlade lite smågrejjer.
Väl hemma åt vi lite kräftor o kollade på film på kvällen, en mysig kväll!
I går hade vi en riktigt härlig lördag. Vi var med Rickard o Catta o barnen på utflykt. Först åkte vi till en slottsruin. Jättevackert o så hade vi fika med oss. Solen strålade o barnen lekte o vi satt i solen m kaffekorg (vuxenpoängsord?) o bara hade huuur mysigt som helst!
Efter det åkte vi vidare till ett ställe som heter "Helvetets håla". SÅ VACKERT!!! En rätt lång väg att gå på snirkliga leriga stigar innan man kom fram till "stupen" men oj va fint! Men tom jag som aldrig brukar få svindel direkt kände av svindel. Jisses så HÖGT! O nere i dalen rann vattnet så stilla o fridfullt. Ja, riktigt vackert var det som sagt.
Så efter en lång promenad (o svägerska o bror som nog var lite nervösa för en skogsförlossning, hihi) så åkte vi vidare till gråtande stenen, men den grät minsann inte. Kanske var fel sten? Vem vet.
Sen åkte vi till Triabosjön så barnen fick bada. O det var faktiskt riktigt skönt i vattnet!
Efter badet åkte vi hem o gav hundarna mat o rastade dom. Sen blev vi bjudna på middag av Catta o Rickard - gulliga dom! Så himla gott! Som alltid när man äter där;)
Vi var där några timmar, snackade lite skit o skrattade en massa. Molly o Elinda ville sova över så Mollan stannade kvar där. Vi andra, jag Stefan o Thelma, gick hem i den ljumma sommarkvällen.
Thelma somnade omedelbums sen vi kommit hem. Fullkomligt slut efter en så rolig dag! Stefan o jag hade mys o kollade på nån film som gick på tv. Trötta o nöjda m en UNDERBAR DAG gick vi så o la oss:)
I dag, söndag, fixar vi o donar lite här hemma. Eller ja, mest Stefan som donar o jag som pekar:( Jag e sååå trött i kroppen i dag. Börjar bli tjatigt m stora gravidmagen nu.
Hur som så ska vi städa/torka ur alla köksskåp i dag tänkte jag, för urk va äckliga dom blir efter ett tag. O d e rätt skönt o ha d gjort innan liten kommer;)
Hoppas NI har en bra söndag m.
Kram på er, vi höres

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela