Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Vilken PÄRS!

Publicerad 2009-08-28 16:55:51 i Allmänt,

Ja, jisses vilken pärs jag upplevt!


Ja det var nått skumt som hände med min kropp. Jag trodde förlossningen startade med nån form av magsjuka. (Är tydlien rätt vanligt) O nåt konstigt var det för sjuk är bara förnamnet på det jag varit.
Sen i måndags har jag o lilla Vinga legat på isolering inne på infektionsavd på Växjö lasarett.

Ja, som sagt så var jag ju dålig i magen måndag kväll förra veckan o så hela tisdagen. Vinga föddes på natten mellan tisdag o onsdag o på onsdagen var jag rätt ok i magen. Så på torsdagen kände jag mig lite illamående igen o d körde i magen, men nykär i min lilla bebis o fokuserad på bebislycka så kände jag att nä, d går nog om snart. Men nä! Åkte hem från bb på fredagen o kämpade under helgen. Fick springa på toa hela tiden o jag fick inte i mig nån mat alls.
O så att amma på det blev väl för mkt för i måndags kunde jag inte behålla nånting, inte ens vatten O nu hade jag ju varit lös i magen i så gott som en vecka. Grå o insjunken var jag tydligen.
Helt slut o började skaka o kände mig svimfärdig så vi åkte ner till vårdcentralen. Dom skickade genast in mig till sjukhuset.

Där kopplades vätskedropp o jag minns allt bara som i ett töcken för jag var helt slut o bara sov. Stefan la Vinga hos mig så jag kunde amma, men d var allt jag orkade. Efter åtskilliga timmar på akuten fick jag så komma upp på infektionsavd. Vätske o näringsdropp kopplas o d har jag legat med enda tills i dag. Kan fortfarande inte äta, men har faktiskt fått i mig nån sked kräm så d är nog på väg att vända.
Jag skulle fått åka hem i går men då kräktes jag i massor, urk, så då fick jag stanna. Under den här veckan har jag i princip bara sovit o ammat.
Jag kan lova att så dålig som jag varit så önskar jag inte ens min värsta ovän att må.

Men i dag fick vi komma hem till familjen, jag o lillan!
Nu ska jag försöka komma på fötter o börja kunna äta. Om jag inte skriver så mkt här så vet ni varför, jag e rätt trött ännu. Kram på Er!

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2009-08-28 17:47:46

oj.. ingen bra start med en nyfödd ju =(

hoppas att du repar dig snart.. o man kan förstå att du hellre gosar bebis än skriver här.. sänder massor av styrkekramar till dig!

kramar i massor

Postat av: JASAS.se

Publicerad 2009-08-28 23:35:11

Nämen herreguuuud.. stackare! Krya på dig massor!!!!! Tänker på dig, massor!!! (mer än vanligt då)! KRAAAM

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-08-31 11:09:50

Sara - tack vännen! Nu e jag mkt piggare äntligen:)

Jasas - tack vännen! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela