Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

VINGA ÄR HÄR!!!

Publicerad 2009-08-21 18:34:25 i Allmänt,

Det blev en ursöt liten flicka! Självklart är hon vackrast i världen

Som ni vet har sista tiden varit jobbig. O jag var övertygad om att jag även fått magsjuka då på tisdagen. Hela tisdagen gick jag o kände småvärkar som sen ökade framåt kvällen. Förberedde mamma på att vi kanske kanske skulle behöva åka in under natten. Framåt halv tolv blev värkarna starkare. Inte jättetäta men onda o intensiva. Ringde förlossningen som tyckte jag kunde avvakta lite, nån halvtimme-timme o se om dom kom tätare. Sagt o gjort. Kände att d nog var på gång så jag packade ihop kläder till barnen o d sista i bb-väskan. Vi åkte in runt ett efter att vi lämnat barnen hos mamma. På vägen in gjorde det SKITONT! Värkarna kom tätare o jag kände nästan lite panik för om vi verkligen skulle hinna in. Väl framme var jag bara fokuserad på att komma in på förlossningen så när stackars älsklingen skulle stanna för o andas med mig genom en värk fräste jag: ge fan i mig, andas själv då jag vill upp till förlossningen NUUUUU!!! (Jag som aldrig pratar så fick väl panik) Väl uppe när dom öppnade skrek jag bara o försökte andas. En jättegullig bm o en lika gullig uska mötte upp o vi kom in i ett rum. Undersökningen visade att jag var öppen 9 cm! "Shit, fan va duktig jag har varit då du!" flinade jag till Stefan. Lustgas, detta underbara påfund. Jag andades o njöt av ruset. Även detta meddelade jag Stefan: "Fatta va gutt d snurrar, hur lyx som helst!"
Så skulle bltr kollas, men d hanns inte för då satte krystvärkarna igång. Tre krystvärkar senare kände jag hur hon gled ut En helt underbar förlossning! ÄNTLIGEN!!!
Vi skrevs in 01.55 o Vinga kom ut 02.15! Så 20 minuter hann jag/vi vara inne innan vi fick träffa vårt underverk. En liten rulta på 3390 g o 49 cm lång.
Nu har vi kommit hem o njuter o myser, ammar o gosar!

Kommentarer

Postat av: JASAS.se

Publicerad 2009-08-22 00:39:48

SOM jag ryser här!!!! Tänk vilken underbar förlossning, det var du verkligen värd. Något ska man ju ha för att ha fött ut 2 underverk tidigare..



Jag sa "Gud vilken billig fylla" till Björn då jag använde lustgasen på förlossningen, HAHA. Man säger mycket konstigt då man inte är som man "ska" :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela