Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Kladdkaka

Publicerad 2009-06-23 12:33:40 i Allmänt,

Mums, e sugen på kladdkaka. Ska bege mig ut i köket o kolla om vi har allt hemma. I så fall får d nog bli en kladdkaka! O kanske tittar mamma in i dag m o då passar d ju bra;)
Här är mitt kladdkakerecept i allafall:

100 g smör
2½ dl strösocker
2 ägg
1½ dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker

Smält smöret.
Rör i socker o ägg, blandas väl.
Häll i övriga ingredienser och blanda allt väl.
Häll i smord o bröad form.
In i mitten av ugnen i 175 grader i ca 20 minuter.
MUMS!
Servera med grädde/glass och/eller bär

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela