Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Där någon annan bor

Publicerad 2009-05-10 20:08:57 i Allmänt,

Sitter o tittar ut genom fönstret. Våren spirar för fullt där ute. Det blåser i dag, men det gör inte så mkt för det är mysigt det med. Ibland undrar jag hur andra har det. Undrar du det ibland? Vad som döljer sig bakom den där blommiga gardinen, lr i det där tvljusupplysta vardagsrummet, lr bakom dom där nerdragna persiennerna. Så kommer jag på mig med att undra om dom som bor där är lyckliga. Eller om dom bråkar mycket? Eller om deras pengar räcker till? Eller om deras kärlek fortfarande frodas? Ibland tänker jag på vad dom äter till frukost, om dom överhuvudtaget gillar att äta frukost. Ibland undrar jag vad dom undrar när dom går förbi mitt hus? Vem tror dom att jag är? Vad visar jag utåt. Syns mitt verkliga jag genom mitt hus? Eller syms mitt verkliga jag överhuvudtaget nån annanstans än innanför mina skyddande väggar? Tänk om jag faktiskt är jätteannorlunda utåt mot vad jag egentligen är? Undrar hur jag uppfattas?
Ibland undrar jag bara var dom köpt den snygga lampan som står på fönsterbrädan, lr vem som sover i rummet med bilgardiner.
Om det skulle vara så att olycklighet och hemskheter syntes genom föntrens avslöjande undrar jag vad som hänt? Hade fler kunnat skonas från misär o elände då? Eller hade vi strävat på som vanligt i vår försvenskade värld där alla sköter sitt o skiter i andra? Hur många tårar och hur mycket rädsla döljer sig egentligen bakom fasaden? Hur många hårda ord och knytna nävar står en del ut med för att hålla skenet uppe? Vem är jag att undra, bara en liten människa i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela