Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Thelmas 2-årsdag

Publicerad 2009-05-28 15:29:57 i Allmänt,

I går fyllde vår lilla snutta 2-år! Vi sjöng på sängen för henne o hon tyckte det var jättemysigt!
Hon fick en barbie av Molly (som hon genast bestämde skulle heta Bella), ett färgspel av oss och en badanka.


Sen gick vi ner o åt tårta till frukost! Haha, gissa om strålande ögon hon fick då. Trodde väl vi blitt knasiga eller nått;)


Efter tårtätning var det dags för presenten från Staffan, Monica och Kajsa! En lyckad present som fick Thelma att stråla av lycka återigen.


Sen gick vi till dagis där det vankades kalas med glass, maränger och kolasås. 
När vi hämtade henne var hon så överlycklig o hade fått ballong o present.

Efter lite vila så kom mormor med paket. En jättesöt topp fick hon och en pop up bok med rödluvan! O så fick hon även paket från Mollys farmor o farfar - en traktor som hon kan ha i sandlådan.
Så fick hon en egen pool av oss oxå, hoppas det blir fint väder snart så hon kan använda den;)

Sen åt vi födelsedagsmiddag som bestod av Thelmas favoritmat. Tortellini med ost o skinksås, vitlöksbaguetter, och sallad med ruccola fetaost majs och rödlök.
Sen blev d tårta o kaffe lite senare.
Efter det var d dags för den stora presenten från oss! O DEN blev poppis;) En alldeles egen liten polis elmotorcykel!


På kvällen var det en trött liten tjej som stupade i säng redan kl 18.20 o sov hela natten fram till 7.30. Det tar på krafterna att fylla år;)

O på lördag kommer släkten hit o kalasar för Thelma. Det ska bli jättemysigt! Det e så kul när dom fyller två för man ser vilken skillnad det är. När hon fyllde ett förstod hon ju verkligen ingenting. O nu var hon så uppspelt o glad på ett annat sätt o kunde öppna paketen själv o så;) Ska bli kul o se vad hon tycker på lördag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela