Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Undrar om saknad tar slut eller bara byter form?

Publicerad 2011-08-24 14:44:36 i Allmänt,

Du försvann ur mitt liv när jag behövde dig mest. Inte en enda dag har gått sen den där dagen, 20/5-2007, när du lämnade oss utan att jag tänkt på dig. Jag saknar dig så grymt mycket. Jag hade behövt dig nu. Jag behöver dig! Jag är jäkligt liten just nu, så hade jag kunnat få tillbaka dig för bara en dag hade jag gjort nästan vad som helst! Trodde verkligen inte man kunde sakna någon så mycket som jag saknar dig min fina bonuspappa...

Älskade älskade Christer. Jag vet att du ser mig, känner mig och hör mig. Vet att du finns här när jag behöver dig. Önskar bara jag fick krama dig en sista gång, önskar jag fick lyssna på dina "dåliga" skämt.
Önskar så du ska stå i hallen som du alltid gjorde när vi kom o hälsade på. Vet så klart att det aldrig kommer bli så, men nån knäpp del av mig slutar inte att hoppas att du ska stå där med ditt förkläde och ditt varma leende. Potatisen ska koka på spisen, steken vara framdukad. På min plats stod det ett vinglas. Vi hade ringt när vi var i Växjö så du skulle hinna få potatisen klar i tid. Här luktade det gott, mat och nystädat i en hemtrevlig kombination. Mamma hade tänt ljus överallt. Du kramade om oss i din varma famn...jag var HEMMA! Jag önskar det fanns fler som såg det du såg hos mig. Fler som kände mig som du kände mig. Du var världens bästa och jag älskade dig. Det fanns delar som jag inte gillade, precis som hos alla människor. Men du var aldrig elak mot mig, du tänkte på mig o framförallt FANNS du där för mig o min dotter Molly - ALLTID!
Jag saknar det...
Mina små tjejer hade älskat sin bonusmorfar. Du hade lekt m dom, hade hissat dom i luften även om du inte orkat. Kittlat dom så dom storknade, lärt dom massa bus <3
Thelma o du hade varit så perfekta ihop, haha.

Jag älskar dig min fina bonuspappa - vi ses vid regnbågens slut <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela