Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Klättra

Publicerad 2011-02-02 10:07:05 i Allmänt,

Jag blir lite smått galen på detta eviga klättrande! Vinga klättrar på ALLT - o då menar jag verkligen ALLT! Vart hon än kommer åt att klättra, ja där klättrar hon. Visst hon fixar det, men man e ju livrädd att hon ska stupa i golvet :( O man säger fraser man aldrig trodde man skulle behöva säga, som: "Nej Vinga inte hänga i lampan!" eller "Ner från bordet, där dansar man inte!" Gahhhh...blir lite smått halvtokig på detta. Tar halva dagen att ta dessa strider (för jäklar så arg hon blir när hon inte får!)
Så i köket har jag för tillfället löst det så här (för o slippa en strid i allafall)


Men i matrummet känns det inte så kul o göra så, så där fortsätter klättrandet...


Ibland i sällskap med favoriterna "napparna" (som ska vara med i allt, dom åker bil, åker dockvagn mm)


Tur är ju att hon e så himla underbart gullig så man älskar henne till månen och tillbaks - TROTS klättrandet
(det är ju hon sas, o man kommer nog sakna det en dag ;) )


Om mamma blir för irriterad o arg kommer storasyster till lillans försvar ögonaböj :love:
O vilken mamma smälter inte av att se äkta ren syskonkärlek?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela