Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Filmtips för barn - o deras föräldrar med kanske;)

Publicerad 2011-01-06 15:31:06 i Allmänt,


"Torben är ett skinande blankt äpple med en dröm: att stå i rampljuset på fruktavdelningen som utställningsä̈pple. Men en solig dag krossas drö̈mmen nä̈r han överraskas av en mask som sticker ut sitt glada tryne ur Torbens skinande rö̈da skal.

De andra ä̈pplena blir bestö̈rta och stackars Torben skakas ner frå̊n ä̈ppelträ̈det. Nere på jorden vä̈ntar kompisen Newton som visserligen också är ett äpple, men liknar mest ett päron. Torben vill bli av med masken, som heter Silvia men hon har inga planer på att ge sig ivä̈g. Det blir ett halsbrytande äventyr och på vä̈gen trä̈ffar de det sjungande körsbäret Bo, de mä̈ssande Potatisarna, den mä̈rkliga Maskdoktorn och många fler."

En söt o rolig historia, men dock kan språket vara lite "fränt" ibland då det förekommer en o annan svordom och fraser som: "Nu sket jag på mig!" Men tar man det med en klackspark så är det en söt o rolig historia som lockar både stor o liten till många fniss o skratt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela