Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Jag önskar...

Publicerad 2011-06-09 20:45:24 i Allmänt,

jag orkade sitta här o skriva ner en massa bra ord som skulle bilda meningar som ni kunde läsa och kanske le eller snyfta över. Men jag kan inte...
Hela mitt huvud är fullt av tankar som avlöser varandra. Ord som bildar funderingar som gör skallen tung och tankfull.
Med det inte sagt att jag mår skit, med det inte sagt att jag mår underbart. Jag bara...ja...bara...
Jag orkar inte skriva ner allt underbart som händer, men det händer. Jag skulle förmodligen uppskatta det mer, njuta en gnutta extra om inte skallen var så full av tankar som fyller ut, trycker på o pressar med all sin kraft för att få plats.
Men det är inte synd om mig, det är inte så att jag söker empati för nått.
Jag försöker bara förklara vart jag är. Jag är här, finns här. Men ibland får livet ta plats lite mer, får kännas lite mer. Ibland måste man finnas tillgänglig i det verkliga livet lite extra. Finnas där för någon på ett annat vis...även om man inte får det så gör man det ändå. Det är det som är kärlek, vänskap, mänsklighet. Tillgänglighet.
Jag kommer snart tillbaka, kanske redan i kväll, eller kanske inte...jag vet inte. Livet får ta tid...
KRAM

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2011-06-09 22:04:43

Ja man är ju inte mer än människa! Mycket bra skrivet i alla fall :-) Kram på dig!!!

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-06-09 23:58:21

Marie - Tack :) Nä, man är ju inte det även om man skulle kunna önska annat somliga dar, hehe KRAM tillbaka

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela