Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Förkylt, kommande 90-årsfest och tjejmiddag!

Publicerad 2011-03-18 10:01:32 i Allmänt,

Snön öser ner, landskapet är lika vitt som om julen skulle stå vid dörren... Inget ont mot snö, men lite tröttsamt är det allt. Tycker det varit en väldigt lååång vinter nu...
Vill ha vår nu faktiskt!
Men men, det är ju som det är. Det är lixom bara att gilla läget.

I dag går i förkylningens tecken. Näsan rinner o huvet känns som om det är överfullt av denna äckliga förkylning - BLÄ! Småknoddarna är oxå snoriga o hostiga. Men annars mår vi bra :)
Fredag i dag ju - HÄRLIGT! Stefan slutar tidigt, barnbidraget kommer o helgen är orörd. Gött!
Så här fredagsstädas, lyssnas på musik o donas. Thelma tittar på barnkanalen, ligger i soffan med filt o myser. Vinga busar runt. (O då springer hon runt o skrattar jublandes: "BUSA" :love: )

Molly ska till sin pappa i helgen igen. Var där förra helgen med men så bytte vi denna helgen mot nästa. För Stefan o jag e bjudna på "90 års-fest" (3 stycken som fyller/fyllt 30 år) o vi hade ingen barnvakt så Mollan ska vara hemma med dom små. Vi nattar Vinga o så går vi sen. Thelma o Molly ska hyra film o mysa själva. Så himla mysigt. O iom att vi e hemma på orten så kan vi ju skynda hem OM det skulle hända ngt.
Ska bli jättekul! Var så himla länge sen vi var på en stor fest. Det kan vi allt behöva. Ibland behöver man bara släppa allt o koppla av. Dricka lite gott o ha skoj. O så e d kul m för vi känner nästan ingen. Bara några stycken. O det är himla kul tycker jag.

I onsdags hade jag en så himla mysig kväll förresten! Jag o sex andra tjejer (Syrran, Johanna, Jenny.N, Jenny.B, Ullis o Frida) var här nere på thai-restaurangen o käkade. Det var sååå gott o mysigt. Länge sen man skrattade så! Det hoppas jag vi gör om SNART! Tack alla fina tjejer som var med!
Thelma o Vinga var på tjejfest på dagis samma kväll dom. Dom hade haft j'ätteroligt. Ätit gott, lekt o dansat. Det var mkt nöjda tjejer. Så tack till alla "dagisfröknar" med som styrt med detta!

Nähä, höja musiken o ta tag i städningen kanske?
Ha en fin fredag mina vänner jag känner och er som jag ännu inte fått äran att träffa :love:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela