Tre prinsessor och vi andra...

"DET ORDNAR SIG"

Hör o häpna!

Publicerad 2011-11-29 22:44:47 i Allmänt,

Jag bloggar!!! Weeeeiihh! Det ni! Det var inte i går d hände. Nä snarare en månad sedan typ precis!
O vad ska jag skylla på? Nä jag har helt enkelt inte haft nån lust. Har egentligen inte det nu heller tror jag men men likt förbannat sitter jag här o låter fingrarna leka lite över alla härliga bokstäver som bildar ord ;) Och på något knäppt sätt känns det lite befriande. Ni vet som när man varit osams med någon man verkligen inte vill vara osams med, o så reder man upp allt? Typ SÅ känns det nu. Som om jag öser ur mig all negativ energi som inte är välkommen. Vilket är knasigt för jag är ju inte precis nån sån djuping som berättar hela mitt privata innersta inre. Men ändå känns det bra att bara sitta här. Som att komma hem o äta söndagsstek hos mamma ungefär. Liksom hemma o enkelt.
Vad händer i mitt liv då undrar säkert ni? Eller nä det undrar ni inte men min egosida njuter av tanken att någon faktiskt funderar lite på var den där tjatkärringen, gnällbitchen, underbaringen och åsiktsspottaren tagit vägen.
Då kan jag meddela alla er (som egentligen skiter i vilket men ändå bryr sig) att fröken bakom tangenterna här jobbar, jobbar, jobbar mest hela tiden. Jobbar ju som timmis i både äldreomsorgen o barnomsorgen så jag blir inringd typ jämt :D Mellan det försöker jag hinna träffa familjen o njuta av det o så ska man ju gärna ta en dusch då o då, hehe. Sova däremot är överskattat trams för tillfället, jag lixom hinner ju inte det! Sova det gör jag när jag blir gammal. FYLL DAGARNA MED LIV INTE LIVET MED DAGAR!
O heslt av allt hade man ju velat träffa sina vänner lite mer, men men...
JO, jag ska ha tjejhelg i helgen!!! Jag o min kompis J ska hotelllyxa till det hela helgen. Från fredag t söndag! Fatta lyxen i det! På hotellet finns det bubbelbad o bastu m - jissa vilka fnitterapor som kommer ta m sig sina vinglas o fisa in dit direkt på fredag?
I övrigt blir det restaurangbeök, shopping, trams o kanske nån utgång m ;)
Lite "sex and the city" delight sas.
Ska bli SÅ skönt att bara få vara Sandra för en helg! Inga måsten, inga konfliktförhandlingar, ingen disk, ingen tvätt, ingen ingenting! Bara JAG o bästa vännen! UNDERBART!
(Härliga ungar o älskade Stefan jag älskar er till månen o tillbaka men jag behöver paus ibland för då blir jag en sååå mkt bättre o roligare mamma/flickvän!)
Barnen växer så det knakar o jag gör tvärtom. Förminskas så det snart knakar om mig. Nu är det nog bara några kilon kvar, känner mig rätt nöjd i vilket fall. Kanske lite bättre fördelning av minskningen, men man kan inte få allt här i världen. Känner mig allmänt vacker ändå! (Förlåt, man får kanske inte tycka så om sig själv men jag gör det ändå pilutta dig!)

Nä, inte ett enda vettigt ord har väl printats ner här, eller jo allt har varit vettigt kanske? Ärligt i allafall - som alltid!
Nu ska jag hoppa in i duschen o sen får jag tvinga mig att sova.
(Men först ska jag smygäta en skumtomte)
Natti natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sandra

3-barnsmamma bosatt i mörka småland. Älskar livet i dess enkelhet, men har många tankar och funderingar! Skiter i om jag trampar någon på tårna - då får dom blåsa på det onda o traska vidare! I december 2010 gjorde jag en gastric by pass operation och därmed började min livs resa - och nu är jag 68 kg lättare :D Om det och en hel massa funderingar o livet i allmänhet klottrar jag här på bloggen. Jag står på mig, sticker ut och tycker och tänker en hel massa... Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela